frimmy Skrevet 10. juli 2005 Del Skrevet 10. juli 2005 skal kjøpe en mazda som er gått noen km. 180k for å være nøyaktig. bilen er en mx-6 1992 mod. motoren er en 2,5 v6. så det jeg lurer på,er om hvor lang levetid d er på en sånn motor. er d vanskelig å få tak i deler til den? Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 10. juli 2005 Del Skrevet 10. juli 2005 Motoren som er i MX-6 er laget av Opel (GM) så du behøver ikke bekymre deg for blårøyk som er "merkevare" på de motorene som Mazda lager selv. Hvor lenge motoren varer kommer seff ann på behandlingen. Deler er heller ikke noe problem å få tak i Lenke til kommentar
frimmy Skrevet 10. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 10. juli 2005 takk for svar. Har undersøkt litt,å funne ut at d er samme motor i den,som står i ford probe. Hvor mange km er d vanlig at en slik motor lever? med tildels normal kjøring. Er jo en sportsbil,så man kan jo ikke forvente at den forrige eieren ikke har trykt på gasspedalen. Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 10. juli 2005 Del Skrevet 10. juli 2005 (endret) Om bilen blir sportslig kjørt behøver du bekymre deg for. Det som er viktig er at den har fått den servicen den trenger( Regelmessig oljebytte Filterbytte o.l) er det ingenting i veien for at motoren ikke skal vare 450.000km, med rett service seff.... Endret 10. juli 2005 av zandro Lenke til kommentar
frimmy Skrevet 10. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 10. juli 2005 herlig da får vi se da..om banken vil være snill å gi meg lånet jeg trenger da Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 10. juli 2005 Del Skrevet 10. juli 2005 Er ikke bare motor som blir slitt på en bil som gjerne brukes til aktiv kjøring. Du burde sjekke alt av dempere, foringer og bremser i tillegg. Girkasse og clutch kan til tider også være temmelig 'rævkjørt'. Hvis du ikke har mulighet til, eller kan sjekke sånt selv burde du ta den med ned på et verksted. De sjekker sånt for deg for en billig penge. Lenke til kommentar
frimmy Skrevet 11. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2005 skal få tilsendt en tilstandsrapport før jeg tenker på å betale for fly for å få prøvekjørt\sjekket bilen. Men kommer til å ta den med på nærmeste naf senter før jeg kjøper bilen. Har ingen planer om å kjøre bilen hjem å stoppe halveis pga totalødelagte dempere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå