Gå til innhold

Kopiere fra iPod, tror den er i ferd med å dø.

Anbefalte innlegg

Et noe uheldig sammenfall av kjipe hendelser har ført til at all musikken min nå bare finnes på et sted, på iPod'en.

I et forsøk på å laste musikken over på en annen PC og få brent den ut på DVD, har det vist seg at dette aldeles ikke skal være så lett.

Først forsøkte jeg å bruke Winamp med ml_ipod plugin for å kopiere til disk. Dette fungerte fint for de 600 første sangene, så begynte den å klage. Restartet og prøvde å kopiere de resterende sangene men da fikk jeg bare beskjed om at filen var hoppet over.

Forsøk to var å kopiere direkte fra iPod'en, ved å "vise skjulte filer" i windows og hente musikken direkte. Igjen, fungerte fint på en del filer men innimellom dukker det opp filer som jeg får beskjed om at er korrupte, og kopieringen stanses.

Det virker som om iPod'en er i ferd med å dø, og om jeg mister all musikken min blir jeg aldeles ikke glad, så jeg håper virkelig noen vet om en enkel måte å få tatt backup av musikken som er der!

Benjamin

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

i aller ytterste nød så kan du skru den opp, og koble disken til en pc. jeg har hørt om at når ipod var nytt så var det mange om kjøpte den, skrudde den fra hverandre og brukte disken i bærbar pc, fordi det var billigere. det er jo også et faktum at det er nettopp en vanlig disk som sitter i. dette har jeg ikke prøvd, og aner ikke om hvord ndet funker i praksis. grunnen til at jeg foreslår det er fordi du kan elliminere en del feilkilder ved å koble den til pc, dvs. at det er ikke nødvendigvis selve disken det er noe galt med, men noe av det rundt, og det kan du altså elliminere ved å koble den til en pc...

Lenke til kommentar
det er jo også et faktum at det er nettopp en vanlig disk som sitter i.

Niks, det er en 1,8 tommers disk, og har ikke samme tilkobling som 2,5 tommers disker. Tror ikke du får brukt den i en bærbar uten videre.

CopyPod er et Windows-program som visstnok skal kunne overføre fra iPod til PC. Du kan jo prøve det. Hvorfor tror du iPoden er i ferd med å dø?

Bilde av harddisken i min iPod 3G 15GB. Denne er en del mindre enn 2,5 tommere.

post-25-1121297457_thumb.jpg

Endret av Playmofetish
Lenke til kommentar

Kan ikke gi noe konkret svar på hvorfor jeg tror iPod'en er i ferd med å ta kvelden, bare en magefølelse, kombinert med at den har lagd en del rare lyder i de siste, og mange av de lydene ligner på de harddisken på min bærbare PC lagde rett før den sa takk for seg.

Alternativt er det mulig at ml_iPod har bøgget med filene, noe som ikke hadde overrasket meg i det minste ettersom en del av de har blitt rename'et til ml_ipod###.mp3, og disse kan jeg ikke kopiere over.

Takk for linken til copypod! Skal prøve den når jeg kommer hjem fra jobb :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...