ratix Skrevet 10. juli 2005 Del Skrevet 10. juli 2005 Mulig jeg tar feil, men Galeon/Epiphany må kompileres mot Mozilla (kan hende det fungerer mot Firefox). Ferdigpakket versjoner krever Mozilla/Firefox som deps og bruker alle plugins som er installert til Mozilla. Derfor tror jeg ikke at det går bedre med Galeon, men han kan prøve. Hvis man skal kompilere galeon fra kildekode så trenger man ikke selve mozillabrowseren (akkurat som firefox), men siden debian og ubuntu ikke har egene gecko-pakker så må man ha mozilla-browser installert for å kjøre galeon. Likevel vil jeg anbefale galeon siden det er en veldig god nettleser og bedre enn de andre i mange felt. Lenke til kommentar
Gaute Holmin Skrevet 10. juli 2005 Del Skrevet 10. juli 2005 For meg var Firefox relativt ustabil under Mandrake og SUSE. Mozilla og Opera derimot var dønn stabile. På Ubuntu derimot har Firefox alltid vært stabil som et fjell. Lenke til kommentar
Jakob K Skrevet 10. juli 2005 Del Skrevet 10. juli 2005 SIden det først var en tråd om det: Noen her som bruker Opera og Gnome (under Ubuntu, i mitt tilfelle)? Hos meg vil f.eks ikke Opera sende kildekoden for sider til diverse programmer jeg har testet, og jeg får ikke åpnet filer lastet ned med nettleseren i de riktige programmene (som andre programmer sammarbeider om å bruke), det skjer ingen ting om jeg trykker på "Åpne fil" etter å ha lastet den ned. Automatisk satte kommando for å åpne alle filer og mapper med er "gnome exec". Lenke til kommentar
jon_gunnar Skrevet 10. juli 2005 Del Skrevet 10. juli 2005 digi.no og dinside.no som ble nevnt i en annen post her gir heller ikke meg noe problem.Så jeg ville vel kanskje heller sett litt på hva du eventuelt har innstallert av plugins / extensions. Fikk den til å fungere på digi.no og dinside.no. Det som skjedde da var at den bare slo seg av. Nå har det blitt slik at den rett og slett låser seg på helt tilfeldige sider. De plugins jeg har er jo blitt installert da det nå og da har kommet melding om at den og den plugin mangler for at ting skal fungere. Det var en som så vidt nevnte et annet OS lengre oppe i tråden. Enkelte ganger er fristelsen stor, men samtidig,... mesteparten av tida jeg har brukt Linux, har alt fungert. Da er det bare fryd og gammen Men med bare et minimum av Linux-kunnskaper kan det vare en kort vei til hodepinen enkelte ganger. Akkurat det har jeg ikke noe problem med å forstå. Har mine ting jeg også. Grub bruker over 4 minutter på å starte systemet. Lokalt bin blir ikke lest i path selv om skal ligge der. Ubuntu instisterer på 1280x1024 60Hz. Så til tider lurer jeg virkelig på hvorfor jeg bruker så mye tid på dette. Men det er vel resten da. Lenke til kommentar
femfulle Skrevet 10. juli 2005 Del Skrevet 10. juli 2005 Grubproblem: sjekk innstillingafila (/etc/grub.conf?) for grub, kanskje står det spesifisert at den skal vente så lenge før den går vidare i prosessen? lokalt bin kan og settast i konfigurasjonsfil, har desverre ikkje filnavnet i hovudet, men søk på forumet og du vil finne. Skjerminnstillingar kan endrast i /etc/X11/xorg.conf Lenke til kommentar
Jakob K Skrevet 11. juli 2005 Del Skrevet 11. juli 2005 (endret) Skjerminnstillingar kan endrast i /etc/X11/xorg.conf Kjør xorgconfig som root, fra en kommandolinje. Sjekk gjerne litt info om skjermkortet først, så du oppgir riktig informasjon når du blir spurt. Og husk å sikkerhetskopiere /etc/xorg.conf før du starter. Endret 11. juli 2005 av AfroDude Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå