grukk Skrevet 11. august 2005 Del Skrevet 11. august 2005 Teknikeren på Zepto sa det var helt normalt. Det er bare disken som jobber. Jeg har fått en kamerat til å se (høre) på det også, og han trodde ikke det var noe galt. Han syntes ikke det var så ille, men ikke den minst lydløse disken han hadde hørt... Så jeg får leve med litt tikking når jeg er på nett. Har ikke word enda, så jeg vet ikke om den er der når jeg skriver. Foreløpig kun når maskinen er på nett tror jeg. Lenke til kommentar
balleklorin Skrevet 11. august 2005 Del Skrevet 11. august 2005 (endret) Jeg har hatt "klikking" på 3 ibm disker, de tok kvelden alle sammen i tur og orden. Har en fortsatt uten klikkelyd, og for den som har fulgt med i timen så har Hitachi tatt over harddisk-divisjonen til IBM. Skifta nettopp en "klikkende" Hitachi disk til en kompis som tok kvelden etter litt for mange klikk. Så til de med Hitachi og masse klikkelyder på grunn av overoppheting av platene og derfor rekalibrering av skrivehodet: Good luck Endret 11. august 2005 av balleklorin Lenke til kommentar
audible Skrevet 11. august 2005 Del Skrevet 11. august 2005 Jeg har en _gammel_ maxtor 30gb 7200rpm disk som begynte å klikke for 1,5år siden. Her høres det ut som "death-clicking" hele tiden, men utrolig nok virker den, ingen bad sectors etc.. lagrer selvsagt alt som er verdt noe på en annen HD, men siden både pc og hd er gammelt og til små barns bruk, så er det like greit å la den klikke seg i graven Er det mye forskjell på 2,5" og 3,5" disker når det gjelder klikking? Lenke til kommentar
Omnious Skrevet 11. august 2005 Del Skrevet 11. august 2005 har en dell d800 med 60gb hitachi som lager en klikke lyd innimellom.. og det var rett etter jeg hadde skiftet disk.. så jeg gikk inn på dell sine sider og fant en firmware som gjorde følgende : "This firmware will fix the HTxxxxxxx intermitten clicking noise" har ikke lagt den inn fordi jeg ikke har floppy ,men det tyder på at alt er som det skal.. det er bare en irritasjon jeg hadde en 40gb western digital hdd som fikk click of death og det er både klikking og harddrive spindown/spinup, utrolig irriterende og da var det allerede for sent Lenke til kommentar
kvatne Skrevet 11. august 2005 Del Skrevet 11. august 2005 (endret) Hei, for de med Hitachi disker. Ta en kikk her: http://forums.us.dell.com/supportforums/bo...essage.id=38562 Det som trengs er å laste ned Hitachi Feature Tool herfra: http://www.hitachigst.com/hdd/support/download.htm Bruk den til å sette Acoustic Management til det laveste. Dette fjernet alle klikke lyder hos meg i hvertfall. Endret 11. august 2005 av kvatne Lenke til kommentar
grukk Skrevet 11. august 2005 Del Skrevet 11. august 2005 Jeg synes det høres komplisert ut. Langt over hodet på meg... Hvordan går man frem? Har du mulighet til å forklare det litt enklere? Er man helt avhengig av å ha en diskettstasjon? Lenke til kommentar
kvatne Skrevet 11. august 2005 Del Skrevet 11. august 2005 Ikke noe spesielt komplisert. Last ned boot CD imaget: http://www.hitachigst.com/hdd/support/down...s/ftool_198.iso Brenn med Nero eller hva nå det skulle være. Boot maskinen med CDen i så starter programmet automatisk - finner disken din, så er det bare å justere accoustic level til minumum. Det er det hele. Lenke til kommentar
grukk Skrevet 11. august 2005 Del Skrevet 11. august 2005 Det skal jeg nok klare. Tusen takk! Lenke til kommentar
krippa1970 Skrevet 11. august 2005 Del Skrevet 11. august 2005 Har en Hitachi 60GB 4200RPM disk som har disse klikkelydene når den idler.Kan bli utrolig irriterende når det er ellers stille i rommet - som en kran som står og drypper hele tiden. Noen som har noen tips om disker som ikke har disse klikkelydene. Så Seagate ble nevnt. Har sett på 80GB 5400RPM diskene deres - samt en Samsung 80GB 5400 RPM - noen som har noen synspunkter? Andre fabrikanter? Går ut fra Hitachi bør styres unna - eller har de andre modeller uten klikking? mvh Kjetil Vatne Min wd er stile mår det gjeler det Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå