Kian Skrevet 10. juli 2005 Del Skrevet 10. juli 2005 Av og til hører jeg en klikkelyd fra min laptop, som forøvrig er en Netshop 1157 GLS.. Noen andre som har det samme problemet? Og er det da en gåen disk? Jeg har 80 gb 5400 RPM disk. Lenke til kommentar
ChrisCon Skrevet 10. juli 2005 Del Skrevet 10. juli 2005 Har akkurat samme problemet! Har en dell inspiron 8600 med 80gb. Utrolig irriterende, klikker når den er inaktiv... Lenke til kommentar
jass Skrevet 10. juli 2005 Del Skrevet 10. juli 2005 Hadde en Seagate Barracude s-ata som begynte å klikke. Den laget lyd med få sekunders mellomrom og var da allerede ødelagt. Har klikkingen vært der hele tiden eller er det noe som har skjedd nylig? Lenke til kommentar
Kian Skrevet 10. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 10. juli 2005 Har vel vært en liten stund nå... Men det skjer kanskje.. 2-3 ganger i timen.. Lenke til kommentar
General_musa Skrevet 10. juli 2005 Del Skrevet 10. juli 2005 litt vanskelig å vite hva du mener med "klikking" men det høres ut som normale lyder..... min disk "klikker" også med gjevne mellomrom.... musa Lenke til kommentar
ChrisCon Skrevet 10. juli 2005 Del Skrevet 10. juli 2005 vet ikke hvordan det er med trådstarter, men i mitt tilfeller er det ikke en normal harddisk TIKKE lyd. Det er en KLIKKE lyd klikker ca 5 ganger pr sekund i kanskje to minutter før den gir seg. Så holder den opp og starter igjen etter noen minutter med stillhet. Rart det kun skjer når harddisken er inaktiv... Lenke til kommentar
tørrfisk Skrevet 10. juli 2005 Del Skrevet 10. juli 2005 Den er sannsynligvis på tur å dø, ta BACKUP fort!!! Lenke til kommentar
kosh Skrevet 5. august 2005 Del Skrevet 5. august 2005 Er ganske vanlig med klikkelyd, har også vært det siden jeg installerte den på harddisken jeg har nå (3mnd siden den vart installert) Lenke til kommentar
Eulogy Skrevet 6. august 2005 Del Skrevet 6. august 2005 Noen hitachi disker har vel en tendens til å lage klikkelyder. Lenke til kommentar
israrkhan Skrevet 6. august 2005 Del Skrevet 6. august 2005 Har vært en del tråder rundt temaet "klikking" før; Ble vel konkludert med at det var på grunn av resposisjonering av lesehodet eller.no, altså helt normalt. Hvis det er "The clicking death", så hadde nok disken vært død allerede... Søk litt på forumet, tror du finner noen lignende tråder Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 6. august 2005 Del Skrevet 6. august 2005 Har vært en del tråder rundt temaet "klikking" før; Ble vel konkludert med at det var på grunn av resposisjonering av lesehodet eller.no, altså helt normalt. Hvis det er "The clicking death", så hadde nok disken vært død allerede... Søk litt på forumet, tror du finner noen lignende tråder Ja, seagate har vel en tendens til å lage noen lyder om den står idle. AtW Lenke til kommentar
Sweet Skrevet 6. august 2005 Del Skrevet 6. august 2005 normalt??? jaja, harddisken min tok jo kvelden for en liten stund siden, den klikka jo no helt forferdelig, skulle ta backup jeg, men den stoppa på 50% eller no :S 160 gig med musikk borte (lovlig) Lenke til kommentar
iv3rs Skrevet 6. august 2005 Del Skrevet 6. august 2005 diskene lager sånne lyder når de er klare for uskiftning Lenke til kommentar
Eulogy Skrevet 6. august 2005 Del Skrevet 6. august 2005 Dette gjelder ikke alle harddisker så klart. Lenke til kommentar
tørrfisk Skrevet 6. august 2005 Del Skrevet 6. august 2005 Jeg har 5 seagate disker og ingen av de lager klikkelyd. Min forrige Hitachi begynte plutselig å klikke en gang og det fortsatte i 2-3 dager til den sa kaputt (den lot meg ikke ta backup ). Så the click of death trenger ikke å skje på noen timer! Uansett ta backup av alt du vil spare på regelmessig! Lenke til kommentar
grukk Skrevet 7. august 2005 Del Skrevet 7. august 2005 Jeg fikk nettopp levert en zepto znote 2215 hjem. Det har en 60GB Hitachi 5400rpm. Denne lager en liten klikkelyd jevnt så lenge jeg gjør et eller annet. lar jeg den stå i ro forsvinner den. Veldig svak lyd, men den er der konstant...venner meg vel til den... Lenke til kommentar
kvatne Skrevet 8. august 2005 Del Skrevet 8. august 2005 Har en Hitachi 60GB 4200RPM disk som har disse klikkelydene når den idler. Kan bli utrolig irriterende når det er ellers stille i rommet - som en kran som står og drypper hele tiden. Noen som har noen tips om disker som ikke har disse klikkelydene. Så Seagate ble nevnt. Har sett på 80GB 5400RPM diskene deres - samt en Samsung 80GB 5400 RPM - noen som har noen synspunkter? Andre fabrikanter? Går ut fra Hitachi bør styres unna - eller har de andre modeller uten klikking? mvh Kjetil Vatne Lenke til kommentar
grukk Skrevet 8. august 2005 Del Skrevet 8. august 2005 Det er som dryppende vann ja. Men det kan hende det er noe galt som er bakgrunnen til klikkingen. Hvis du leser tråden om zepto 2215w ser du at en annen person bestilte denne maskinen rett før meg uten den samme klikkingen. Han mente kanskje det kunne ha noe med minne å gjøre...der må nok jeg melde pass. Jeg fikk maskinen for bare 3 dager siden, og skal ta kontakt med zepto og høre hva det kan skyldes... Lenke til kommentar
Jada-jada Skrevet 11. august 2005 Del Skrevet 11. august 2005 Jeg fikk maskinen for bare 3 dager siden, og skal ta kontakt med zepto og høre hva det kan skyldes... Og Zepto sa hva?? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå