Gå til innhold

Hva er ATA-5?

Anbefalte innlegg

Planlegger og kjøpåe meg en ny disk til en bærbar pc. I og med at pcen er forholdsvis ny støtter ATA-100 Intel Speedstep osv. Regner jeg med at den følger dagens standard 2,5" IDE. Tenkte på den 2,5" IBM Travelstar som romer 10gb som de selger på komplett for ca 800 kr. Da jeg sjekka den ut på IBM siden sider sto det at det bare var 4200rpm.( ER DETTE STANDARD FOR BÆRBARE)

Det sto også at disken støttet ATA-5. Det jeg lurer på er om ATA-5 Er ata 100??

Hvor er slike disker billige og kjøpe?

[ Denne Melding var redigert av: Athlon Power på 2002-07-28 20:31 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Google er din venn.

F.eks:

"ATA/ATAPI-5: "AT™ Attachment with Packet Interface" is the latest protocol proposal. This is the version that will support up to 66MB/sec data transfers (in burst mode). Enhances data integrity and reliability through internal data checking and correction algorithms. Also includes a new UDMA "Ground Bus" 80-wire cable requirement."

Kilde: Maxtor

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-07-28 20:30, Athlon Power skrev:

Planlegger og kjøpåe meg en ny disk til en bærbar pc. I og med at pcen er forholdsvis ny støtter ATA-100 Intel Speedstep osv. Regner jeg med at den følger dagens standard 2,5" IDE. Tenkte på den 2,5" IBM Travelstar som romer 10gb som de selger på komplett for ca 800 kr. Da jeg sjekka den ut på IBM siden sider sto det at det bare var 4200rpm.( ER DETTE STANDARD FOR BÆRBARE)

Det sto også at disken støttet ATA-5. Det jeg lurer på er om ATA-5 Er ata 100??

Hvor er slike disker billige og kjøpe?

<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: Athlon Power på 2002-07-28 20:31 ]</font>

ATA-5 står for ATA-modus 5. Dette vil si, som nevnt, ATA-100. ATA-modus 6 er f. eks. ATA-133.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...