Gå til innhold

3GB 2x512 + 2x1GB eller 2x1GB. hva skal jeg velge?

*Magnus*

Anbefalte innlegg

Hei!

dette blir kanskje litt sykt eller noe sånt lol..

men har fra før: Corsair 1GB PC3200 400mhz 2x512

og vurderer enda en Gb.. men.. så tenkte jeg på og kjøpe meg 2x1Gb.. altså 2 GB.. PC3200 400 mhz (ikke bombe sikkert på merke enda)

men da er spm'et mitt..

siden begge blir PC3200 400mhz, bør jeg da kjøre: 2x512 + 2x1024 = 3GB ?

hvordan vil dette invirke i spill og programmer ? mer stabil fps i spill og "kjappere" programmer.. eller rett og slett blir det for mye at spill blir dprligere og prgrammer går tregere...

hvis 3GB PC 3200 400 mhz blir en ulempe, tar jeg ut bare den gammle 1GB'en

Har:

ABIT AV8

AMD 64 3800+

*Rammen, les over*

X800XT PE

Audigy 2 ZS

En siste ting.. på AV8'en er det 2 dual slotter (altså 4 slotter), spiller det noen rålle hvilken av disse rammen står i ? så lenge de stpår i dual...?

-Takk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1GB = Bedre ytelse i tunge spill enn 512.

2BG = Muligens noe mindre ytelse boost i få spill, men mer eller mindre mer fremtids retta. Så vidt jeg hvet er det ingen spill som bruker 1,5-2Gb ram.

3GB = Tullete for spilling i mitt syn. Du kommer ALDRI til å bruke det.

4GB =..... :) ikke økonomisk i alle fall.

Hadde jeg vært deg hadde jeg kjøpt 2x512 til. Da har du 2GB på et 4xdimms HK. Du kommer helt sikkert ikke til å trenge noe mer ram før du oppgraderer alt igjen.

Ønsker du til tross for det å bytte ut rammen hadde jeg kjøpt disse...

Noe jeg også har gjort :D

http://www.mpx.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=52102

Pc3200, selv for AMD pcer, kommer nok til å bli sub standar når M2 hkene kommer, da de vill støtte raskere ram. Så uansett hva slags pc3200 du går for kommer du mest sansyligvis ikke å ønske å bruke den i din "neste pc" Intel/AMD.

Lenke til kommentar
2BG = Muligens noe mindre ytelse boost i få spill, men mer eller mindre mer fremtids retta.

mener du at jeg vil få mindre fps i spill, eller mener du at den vil være likt som alltid ?

største grunnen til at jeg kjøper den er for å unngå store fps drops i krevende spill..

Ønsker du til tross for det å bytte ut rammen hadde jeg kjøpt disse...

Noe jeg også har gjort

http://www.mpx.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=52102

Er de bra ? aldri hørt om merket før...... noen som kan si noe om de om de er bra eller ikke ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...