Gå til innhold

Må gresset være tørt?

Pasient

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Mange fine forslag her. Likte spesielt den med bil/høytrykkspyler/ligther. :p

Men, jeg fikk en telefon fra min mor i dag, hun ville høre hvordan det gikk osv. Så lurte jeg "tilfeldigvis" inn et spørsmål om at det går ann å klippe mens plenen er våt. Så spurte hun hvorfor jeg spurte om det, og jeg forklarte at det hadde regnet. Og vips! Jeg slipper den helvettes plenen. Nå er det bare å få rydda huset, noe som ser ut til å bli en helvettes jobb. : :no:

Lenke til kommentar
Skal du klippe plenen og det er vått og glatt ute. så for guds skyld bruk sko. farfaren min gjorde det uten sko en gang. han har et par tær mindre nå.

Min fetter gjorde det samme, bare med sko på. Han er også et par tær fattigere. Klipperen tar lett turen gjennom en sko, så det har ikke så alt for masse å si. Det du heller bør tenke på er hvor du tråkker, og at du ikke har de skoene som glir lettest.

Lenke til kommentar
Skal du klippe plenen og det er vått og glatt ute. så for guds skyld bruk sko. farfaren min gjorde det uten sko en gang. han har et par tær mindre nå.

Min fetter gjorde det samme, bare med sko på. Han er også et par tær fattigere. Klipperen tar lett turen gjennom en sko, så det har ikke så alt for masse å si. Det du heller bør tenke på er hvor du tråkker, og at du ikke har de skoene som glir lettest.

Ellers kan du jo bruke værnesko :)

Lenke til kommentar

Vet du ikke må lengre, men hvis du noen gang må klippe grasset når det er vått så bare grav fram noen gamle fotball sko. Da trenger du i hvertfall ikke å bekymre deg får å skli. Gjør det ofte selv.

Lenke til kommentar
Er ikke noe problem å klippe plenen når den er våt, er det? Okay, det er kanskje litt tyngre, men man dør da ikke av litt arbeid.

Det er absolutt et problem å klippe vått gress dersom man har en manuell gressklipper (ikke motordrevet). Da er det hjulene som driver knivene, og hjulene igjen snurrer på grunn av friksjonen mot underlaget. Og når det er vått får hjulene like mye tak som et middels par fotballsko under sesongåpningen på Brann Stadion. Det vil si at hjulene bare sklir i det våte gresset, de graver seg ned og river opp plenen og når hjulene ikke går rundt gjør ikke knivene det heller. Er gresset høyt har du problemer.

Har man en motorklipper er det enklere, men fortsatt griper ikke knivene like godt på enkelte typer klippere når det er vått, så man må gjerne kjøre over noen ekstra ganger for å få det jevnt.

Geir :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...