Llandari Skrevet 10. juli 2005 Del Skrevet 10. juli 2005 Og uansett skal en ikke klippe plenen på søndager. Fortell det til naboen min, han klipper gresset KUN på søndager. Lenke til kommentar
Anonym234 Skrevet 10. juli 2005 Del Skrevet 10. juli 2005 Vent til det er tørt da Lenke til kommentar
ka1ser Skrevet 10. juli 2005 Del Skrevet 10. juli 2005 Faen det minner meg om at jeg også må klippe plena i dag, og det regner her også! Bruker du oppsamler? Lenke til kommentar
Tonio Skrevet 10. juli 2005 Del Skrevet 10. juli 2005 Vent til det er tørt da Eller han kan tørke gresset! Hårføner! Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 10. juli 2005 Del Skrevet 10. juli 2005 Du har vel bil har du ikke ? Og høytrykksvasker ? Vel da er jo saken grei. Putt slangen fra vaskeren oppi bensinstanken og plugg i strømkontakten. Ta med deg en lighter og begynn og tørk! Lenke til kommentar
tore_v1 Skrevet 10. juli 2005 Del Skrevet 10. juli 2005 Så slipper du å klippe også! Støtter opp om det, pluss at flammer er gøy... Må jo være en grunn til at flammekaster ble tatt med i Silent Heroes... hehe Lenke til kommentar
Pasient Skrevet 10. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 10. juli 2005 Mange fine forslag her. Likte spesielt den med bil/høytrykkspyler/ligther. Men, jeg fikk en telefon fra min mor i dag, hun ville høre hvordan det gikk osv. Så lurte jeg "tilfeldigvis" inn et spørsmål om at det går ann å klippe mens plenen er våt. Så spurte hun hvorfor jeg spurte om det, og jeg forklarte at det hadde regnet. Og vips! Jeg slipper den helvettes plenen. Nå er det bare å få rydda huset, noe som ser ut til å bli en helvettes jobb. : Lenke til kommentar
Shikaru Skrevet 10. juli 2005 Del Skrevet 10. juli 2005 Skal du klippe plenen og det er vått og glatt ute. så for guds skyld bruk sko. farfaren min gjorde det uten sko en gang. han har et par tær mindre nå. Lenke til kommentar
Strategery Skrevet 10. juli 2005 Del Skrevet 10. juli 2005 Skal du klippe plenen og det er vått og glatt ute. så for guds skyld bruk sko. farfaren min gjorde det uten sko en gang. han har et par tær mindre nå. *grøss* Lenke til kommentar
applemania Skrevet 10. juli 2005 Del Skrevet 10. juli 2005 Drit i den plenen, da. Big fucking deal. Nå for tiden er det skikkelig utlendingshage hos oss; ugresset vokser vilt og gresset rekker meg til knærne. Mamma er på ferie. Lenke til kommentar
Jonnar Skrevet 10. juli 2005 Del Skrevet 10. juli 2005 Drit i den plenen, da. Big fucking deal. Nå for tiden er det skikkelig utlendingshage hos oss; ugresset vokser vilt og gresset rekker meg til knærne. Mamma er på ferie. Hva er det du prøver å si? Lenke til kommentar
tor_erik Skrevet 10. juli 2005 Del Skrevet 10. juli 2005 Er ikke noe problem å klippe plenen når den er våt, er det? Okay, det er kanskje litt tyngre, men man dør da ikke av litt arbeid. Lenke til kommentar
Pasient Skrevet 10. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 10. juli 2005 Våt eller ikke. Jeg slipper det. Nå er det bare og overtale en venninne til å komme og hjelpe meg med det satans rotet som er her. Lenke til kommentar
applemania Skrevet 10. juli 2005 Del Skrevet 10. juli 2005 (endret) Hva er det du prøver å si? At det er helt greit å forsømme plenen i sommerferien. Tror jeg. Endret 10. juli 2005 av AnAnAs Lenke til kommentar
sluffy Skrevet 10. juli 2005 Del Skrevet 10. juli 2005 Skal du klippe plenen og det er vått og glatt ute. så for guds skyld bruk sko. farfaren min gjorde det uten sko en gang. han har et par tær mindre nå. Min fetter gjorde det samme, bare med sko på. Han er også et par tær fattigere. Klipperen tar lett turen gjennom en sko, så det har ikke så alt for masse å si. Det du heller bør tenke på er hvor du tråkker, og at du ikke har de skoene som glir lettest. Lenke til kommentar
MagE Skrevet 10. juli 2005 Del Skrevet 10. juli 2005 Skal du klippe plenen og det er vått og glatt ute. så for guds skyld bruk sko. farfaren min gjorde det uten sko en gang. han har et par tær mindre nå. Min fetter gjorde det samme, bare med sko på. Han er også et par tær fattigere. Klipperen tar lett turen gjennom en sko, så det har ikke så alt for masse å si. Det du heller bør tenke på er hvor du tråkker, og at du ikke har de skoene som glir lettest. Ellers kan du jo bruke værnesko Lenke til kommentar
riktig Skrevet 10. juli 2005 Del Skrevet 10. juli 2005 Nei, det må ikke være tørt, men det må være grønnere på den andre siden. Lenke til kommentar
medk Skrevet 11. juli 2005 Del Skrevet 11. juli 2005 Vet du ikke må lengre, men hvis du noen gang må klippe grasset når det er vått så bare grav fram noen gamle fotball sko. Da trenger du i hvertfall ikke å bekymre deg får å skli. Gjør det ofte selv. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 11. juli 2005 Del Skrevet 11. juli 2005 Er ikke noe problem å klippe plenen når den er våt, er det? Okay, det er kanskje litt tyngre, men man dør da ikke av litt arbeid. Det er absolutt et problem å klippe vått gress dersom man har en manuell gressklipper (ikke motordrevet). Da er det hjulene som driver knivene, og hjulene igjen snurrer på grunn av friksjonen mot underlaget. Og når det er vått får hjulene like mye tak som et middels par fotballsko under sesongåpningen på Brann Stadion. Det vil si at hjulene bare sklir i det våte gresset, de graver seg ned og river opp plenen og når hjulene ikke går rundt gjør ikke knivene det heller. Er gresset høyt har du problemer. Har man en motorklipper er det enklere, men fortsatt griper ikke knivene like godt på enkelte typer klippere når det er vått, så man må gjerne kjøre over noen ekstra ganger for å få det jevnt. Geir Lenke til kommentar
Peppep Skrevet 11. juli 2005 Del Skrevet 11. juli 2005 Har man motorklipper med oppsamler så blir den fort mye tyngre, og den klarer ikke å samle opp like mye. Utenom det burde det gå fint. (Som TWFA sier, så må du kanskje også bruke litt lengre tid for å få det jevnt.) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå