Gå til innhold

Må gresset være tørt?

Pasient

Anbefalte innlegg

Altså. Jeg har vært alene hjemme nå i ca 2-3 uker. Konsekvensene av dette er at huset ser ikke ut, men det skal ryddes i dag. Fordi i morgen drar jeg til polen på ferie. Men, så kommer problemet. Plenen skulle vært klipt. Men det har regnet i natt! Så går det ann å klippe plenen når gresset er vått? :o

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

kommer vel an på hvor langt gresset er, hvor vått det er, og hvilken klipper du har planer om å bruke..

Edit: tok plenen her i for noen uker siden - mens det regnet.

Gikk fint, egentlig.

Endret av tipp-ex
Lenke til kommentar

Etter en runde med sommerjobb som vaktmester kan jeg fortelle at det går fint, men om høyden på gresset blir veldig høyt må du ta det i flere omganger. Klipperen vil ikke greie for mye på en gang da. Skru opp høyden på klipperen og klin til!

Om det slår feil bør du nok finne frem en hårtørker.

Lenke til kommentar

Hehe, rydde huset i siste liten kan bli værre enn du tror. Hvor gjør man av alt søppelet? Alle pizzakartongene? Alle brusflaskene? Foreldrene dine pleier jo ikke å ha så mye søppel å kaste på en gang, siden de faktisk bærer det ut flere ganger i uka. Good luck! Fylle 3-4 store søppelsekker med søppel og sette ute i oppkjørselen? "Se mamma så flink jeg har vært til å ROTE".

Det at du bruker flere timer foran PC'n for å finne ut om gresset må være tørt eller ikke sier jo litt om arbeidslysten. Jeg liker ikke å rydde selv, og jeg bor alene.

Endret av Bitex
Lenke til kommentar

Nå gadd ikke jeg å lese alt som stod skrevet her, siden det føles som om øynene mine er limt sammen. Men når gresset er vått har det øett for å "legge" seg ned mot bakken i stedet for å bli klipt, så det er ikke så sikkert at du får noe bra resultat.

Og uansett skal en ikke klippe plenen på søndager. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...