Gå til innhold

Samsung Digimax Pro815 - mer info

Anbefalte innlegg

Jeg driver fortsatt intens letin etter info ang. det nye superkameraet fra Samsung, Digimax Pro815. For nye lesere er det altså et nytt snadderkamera som ikke er speilrefleks, men som etter min mening vil kunne konkurrere litt om kundene. For å oppsummerer noen av høydepunktene:

• - 8 megapixel
  • - 15x (!) optisk zoom, tilsv. 28 - 420 mm
  • - hele 3,5" LCD
  • - infodisplay på toppen som også er i farger og kan brukes som ekstra søker
  • - egne ringer på linsa for zoom og fokus

Når antatt pris blir på ca 8K, er dette iallfall for meg en speilrefleksdreper, selv om de ikke kan direkte sammenliknes. Da jeg fant ut at både fokus og zoom også kunne betjenes direkte med objektiv-ringer, smeltet jeg helt.

Jeg fant en side med relativt god omtale, samt en lang liste med tekn. spesifikasjoner. I tillegg rasket jeg sammen en del store produktbilder og satte det hele sammen til en utskriftsvennlig PDF for off-line-sikling. Den finner de som er interessert her.

Endret av manskow
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, det er også en af de modeller jeg overvejer som mit næste digitalkamera! Interessant... glæder mig til der kommer nogle lidt mere detaljerede anmeldelser.

Hvad med den manglende billedstabilisering? Kunne det ikke være et minus ved 15X zoom?

Lenke til kommentar
Hvad med den manglende billedstabilisering? Kunne det ikke være et minus ved 15X zoom?

Jo, selvsagt. Men i omtalen står det bl.a. dette:

The Digimax Pro815 also features a High Speed mode, which ensures steady shooting even in tele-zoom. When High Speed mode is selected, the Digimax Pro815 automatically increases the sensitivity up to max ISO 800, depending on the surrounding exposure and focal length. Employing an exclusive low-noise processing algorithm, the Pro815 ensures superb image quality with low noise, even at ISO 800. In addition, in High Speed mode the Pro815 automatically switches to its fastest shutter speed, enabling sharp shooting of fast moving targets.

Da gjenstår der jo bare å vente på en real test av dette kameraet, for å se om det bare var en god teori, eller om denne high speed-modusen faktisk fungerer, og med så lite støy som det hevdes. Hva produsenten skryter av og hva virkeligheten sier er ikke alltid helt det samme....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...