Gå til innhold

GeIL Value DDR400 2048 MB (2x1024)

Griffin

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
..........a. Uansett er de bedre teoretisk sett i forhold til Geil-rammen, da Geil-brikkene er valueram og har litt høyere timings.

Timings? Høyere, lavere...sier meg nada... Har dette noe å si når jeg ikke skal overklokke whatsoever uansett da?

Lenke til kommentar

lavere timing skal gi enda høyere ytelse. Ofte når en går opp i størrelsen på brikkene går også timingen opp. Lavere timing er bedre. Athlon 64 klarer å utnytte lavere timing bedre enn for eksempel p4. jeg for min del har tenkt å gå for Geil rammen. Etter litt forskning har jeg sett at disse brikkene kan klare opp mot 255 Mhz , som må sies å være knall for en "value" ram

Lenke til kommentar
Følgende ram: http://www.mpx.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=52102

kjøres på CAS 2,5 på et Abit NF7-S V2.0.

Prøvde med CAS 2, men da ble det blåskjerm under windows oppstarten. Kjører 2,5-3-3-11 på minnet.

Har ikke prøvd å finne ut av hva de klarer av maks frekvens, en må antakelig opp på CAS 3 dersom en klokker mye over 200MHz

hmm holder dem ikke hva dem lover altså?

Flere som har erfaringer med patrioten?

Lenke til kommentar

Hei,

av de to brikkene som var med i settet så var det en som var defekt, klarte ikke memtest86 uten feil ved innstillingene 200MHz 2-3-2-5.

Jeg kjører nå bare med den brikken som er ok, og den kjøres nå på oppgitte specs: 200MHz 2-3-2-5 uten problemer :)

Det blir vel en reklamasjonssak pga av den defekte brikken.

Endret av skol
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...