Gå til innhold

Snøskooter over isen.

Anbefalte innlegg

Tok dette bildet i påsken i år.

Klokken er ca 0100 på natten, lysstripen over isen er en snøskooter som kjører fra høyre til venstre.

Kamera: Minolta Dimage A1. Bildet er tatt i RAW format, 30s lukketid ISO 200 f/2,8

Har fikset litt på bilde i CS men kan ikke så mye der enda så det er ikke stor forskjell i fra orginalen.

Kommentarer :)

Bedre bilde her: http://www.sluttstykket.com/blinkskudd/alb...lagr%F8%203.jpg

MM

post-209-1120959076_thumb.jpg

Endret av MissionMagnum
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kult bilde, det er første inntrykket mitt. Du har klart å fange vinternatten og vinterlandskapet veldig bra på dette bildet her. Dette har du gjort på en rolig og elegant måte og komposisjonen i bildet - selve stemningen - gir meg som kikker rolighet og stillhet. Og det er iallfall en følelse jeg setter pris på.

Trærne i forgrunnen skaper litt uro likevel, skulle ønske du kunne hoppet opp 10-12 m slikat disse trærne ikke ble tatt med på bildet (men dette er selvsagt umulig - selv for en fotograf) :p

Åslandskapet i bakgrunnen gir pen dybde. Fjellene i seg selv gir noe spesielt til komposisjonen i bildet ... fjellene former seg som "bobler" og har runde former slikat dette skaper enda mer ro og orden i bildet.

Det er litt synd at du har fått litt mye skygge på fjellet til venstre i bildet. Den delen av bildet er veldig mørk, og skiller seg noe ut av det resterende bildet.

Når det gjelder himmelen må jeg bare si perfekt. Himmelen starter lys og vakker nederst til venstre og blir stadig mørkere desto lenger opp og mot høyre øyet beveger seg - dette skaper forøvrig en pen kontrast til det mørke fjellet på venstre side.

Hva er den lyse/rød stripa til venstre i bildet, helt på midten? Kan det være et nytt og forstyrrende tre?

kort sagt: et pent bilde, synd at trærne i forgrunnen ødelegger litt.

Endret av alexham
Lenke til kommentar

Takk for tilbakemelding!!

Ja jeg er enig, skulle brukt mere tid på å finne en plassering litt høyere oppe slik at ikke trærene kom med. Men jeg hadde ikke stativ med meg så jeg var tvunget til å sette kameraet oppå rekkverket.

Den lyse stripen til venstre i bildet er og en bit av et tre.

MM

Lenke til kommentar

Flott bilde :yes: Godt komponert... men synes det ble litt tmye himmel... da det er sagt fikk du med deg noen stjerner også, så da gjør det kanskje ingenting at himmelen er med alikevel ;) Litt synd at stjernene har "beveget" seg noe.

Ellers, dette var noe jeg kunne hatt på veggen min i allefall:)

Lenke til kommentar
Flott bilde :yes: Godt komponert... men synes det ble litt tmye himmel... da det er sagt fikk du med deg noen stjerner også, så da gjør det kanskje ingenting at himmelen er med alikevel ;) Litt synd at stjernene har "beveget" seg noe.

Ellers, dette var noe jeg kunne hatt på veggen min i allefall:)

Bilde i signatur er ikke lov på dette forumet...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...