Jernlov Skrevet 10. juli 2005 Del Skrevet 10. juli 2005 Hei, jeg satt helt rolig og holdt på med pc'n da det begynte å hakke og ting hang seg litt, jeg tenkte det var en liten ting som ville gå over da det plutselig hang seg for godt, Jeg hadde ikke annet å gjøre enn å ta svenske knappen og kvele monsteret. da jeg skulle restarte kom det opp sånn etter boot at noe var feil forrige gang jeg slo av osv. og velge mellom noen alternativer, sikkerhets modus osv. jeg har prøvd dem alle og alle kommer til windows XP*s loading da den kommer til midten en gang og bare starter seg selv på nytt, Har prøvd og bote fra xp disken men etter jeg trykker E for repair så kommer det opp ett kommando møk jeg ikke vet hva jeg skal gjøre med. Hjelp Trenger hjelp fort! Hva kan jeg gjøre? takk på forhånd Lenke til kommentar
Jernlov Skrevet 10. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 10. juli 2005 Jeg fikk sån NTLDR mangler, og når jeg søkte på det så var det sånn at det var noe tull som kom når man innstalerte XP oppå en 95 innstalasjon på disken, men jeg har kun hatt XP i bruk på alle de 4 diskene som står i. Hakke vært i nærheten av 95 eller 98. Hjelp meg Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 10. juli 2005 Del Skrevet 10. juli 2005 Endre filsystemet fra fat32 til ntfs, det gjorde ihvertfall susen hos meg da jeg fikk NTLDR missing. Lenke til kommentar
Jernlov Skrevet 10. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 10. juli 2005 Åssen gjør jeg det? vil jeg miste noe innhold på disken? Lenke til kommentar
Winged Monkey Skrevet 10. juli 2005 Del Skrevet 10. juli 2005 Åssen gjør jeg det? vil jeg miste noe innhold på disken? Denne linken kan kanskje være til nytte: http://www.computerhope.com/issues/ch000465.htm Lenke til kommentar
Jernlov Skrevet 10. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 10. juli 2005 Jeg forstår ingenting, noen ganger kommer det bare til sånn velge mellom sikkerhets modus osv og alle valga loader XP da datan restartes. også når jeg bare har OS disken i så kommer NTLDR missing, også har jeg fått sånn beskjed om at en .sys fil er ødelagt og at jeg må sette inn xp disken og reparere, Når jeg gjør det jeg blir bedt om så kommer det bare opp kommando vindu når jeg har klikka e for repair. Lenke til kommentar
Jernlov Skrevet 10. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 10. juli 2005 Insert the Windows XP bootable CD into the computer. When prompted to press any key to boot from the CD, press any key. Once in the Windows XP setup menu press the "R" key to repair Windows. Log into your Windows installation by pressing the "1" key and pressing enter. You will then be prompted for your administrator password, enter that password. Copy the below two files to the root directory of the primary hard disk. In the below example we are copying these files from the CD-ROM drive letter "E". This letter may be different on your computer. copy e:\i386\ntldr c:\ copy e:\i386\ntdetect.com c:\ Once both of these files have been successfully copied, remove the CD from the computer and reboot. Jeg får jo ikke gjort det for nmår jeg klikker E så kommer kommando opplegg opp. Lenke til kommentar
gunnard Skrevet 10. juli 2005 Del Skrevet 10. juli 2005 Har du prøvd å skrive de to kommandoene inn som du selv refererer til i kommandovinduet (forutsett at du også har CD-stasjonen på e:, hvis ikke kan du jo bytte ut e: med f.eks. g:)? Hvis du ikke skjønner kommandosetningene så betyr de at du kopierer filene "ntldr" og "ntdetect.com" fra Windows XP CDen til systemrota de på c:. Dette er fordi at MBR ser at du har et OS på c: (hvis det er der du har det), og Windows har lagt inn noe i bootsectoren på c: som sier at han skal lete etter noen bestemte filer for å starte opp, blant annet "ntldr". Har du hørt noen lyder fra HDDen så kan det også bety at HDD er defekt og har ødelagt Windows XP-installasjonen din. Hører du ingen lyder er mest sannsynlig ikke dette problemet. Lenke til kommentar
Jernlov Skrevet 10. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 10. juli 2005 (endret) Jeg satt i disken i den pc'n her i håp om å kunne kopiere over filer og formatere og innstalere på xp på nytt, men disken ville ikke. Høyre klikka på den og filsystemet var RAW mens det egentlig er NTFS :S Begynner å gråte om den disken er kæk. alt personlig var der. Alt jeg har laga osv huff Endret 10. juli 2005 av skate4life Lenke til kommentar
gunnard Skrevet 10. juli 2005 Del Skrevet 10. juli 2005 HDDen min var også herpa for en liten stund tilbake. Kom ikke inn i Windows, klarte ikke å formatere eller noe sånt. Jeg lasta ned KNOPPIX (OS som starter fra CD-ROMen og krever ikke installasjon, basert på Linux Debian), satt opp nettverk med en annen maskin, kopierte alt jeg ville ta vare på over til den andre og så bytte HDDen som var defekt. Mista ingenting! KNOPPIX kom med noen rare lyder og klarte ikke å søke ordentlig, men hang seg aldri i motsetning til Windows, den bare stoppa og prøve der det var bad sectors og gikk videre. Lenke til kommentar
Jernlov Skrevet 10. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 10. juli 2005 (endret) jeg skrev sånn copy e:\ osv men ingen av filene kunne overføre, kan ikke kopiere fil eller noe kom det. Men det du snakker om, hva skal jeg gjøre med det æ? bare sette i en cd? pc'n sitterallerede nettverk med den her så skal gå fint om det er som du sier. Så skal prøve meg på dette. på knoppix siden, gikk på download og den free greia, hva skal jeg laste ned æ? :S:S:S Endret 10. juli 2005 av skate4life Lenke til kommentar
gunnard Skrevet 10. juli 2005 Del Skrevet 10. juli 2005 Sett inn CDen med KNOPPIX før du starter maskina. Gå inn i BIOSen og sjekk at den starter opp CD-ROMen som det første han gjør (booter først fra CDen). Deretter starter du opp maskina, så vil du få opp en rar skjerm på tysk/engelsk der det står "Press Enter to boot form CD" eller noe lignende. Trykk Enter og så starter KNOPPIX (tar litt tid, men ikke så veldig lang). Last ned den gratis-greia, jeg brukte .torrent, gikk i maks hastighet nesten hele tiden for meg. Du får noen småfiler og en .iso-fil. ISO-filen brenner du og det er selvfølgelig den du skal sette inn i CD-ROMen etterpå. Jeg valgte å finne Windows-maskinen fra KNOPPIXen, men det går begge veier. Merk at Linux ikke klarer å skrive til NTFS-filsystem, men over et nettverk blir alt oversatt til et felles "språk", så da går dette bra. Når du kommer inn i KNOPPIX kan du lese her for hvordan du setter opp nettverket. Les "3.6 Windows Networking", "Option 1" fungerte fint for meg. Lykke til! Lenke til kommentar
Jernlov Skrevet 10. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 10. juli 2005 takk håper det går altså! Lenke til kommentar
Jernlov Skrevet 10. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 10. juli 2005 (endret) Vi skal gifte oss gunnard!!! :D:D::D:D takk!!!!!!!! edit: det funka lkiksom:D Endret 10. juli 2005 av skate4life Lenke til kommentar
gunnard Skrevet 10. juli 2005 Del Skrevet 10. juli 2005 Hehe! Bra at det fungerte! Vi får diskutere dette giftemålet en annen gang.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå