Gå til innhold

<Laputa - Castle in the sky>Noen som har sett den?

P-in-P

Anbefalte innlegg

Ja, som i topic så lurer jeg på om noen har sett Castle in the sky og kan fortelle meg om den er noe bra/spennende/rørende?

Grunnen til at jeg lurer er fordi at dette er den første japanske animen som jeg har vært borti som Disney lager remake av med eng dub...

Anyone?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ja, som i topic så lurer jeg på om noen har sett Castle in the sky og kan fortelle meg om den er noe bra/spennende/rørende?

Grunnen til at jeg lurer er fordi at dette er den første japanske animen som jeg har vært borti som Disney lager remake av med eng dub...

Anyone?

Remake med engelsk dub? En amerikansk remake får vel engelsk lydspor per default.

Men det er meget severdig film, som alt annet fra Hayao Miyazaki og Studio Ghibli.

http://www.nausicaa.net/ er en bra fansite å sjekke.

Trond

Lenke til kommentar
Err? Hva er forskjellen? Når jeg sa remake så er den eneste forskjellen (så vidt jeg vet) lyden ;) Da kvalifiseres det kanskje ikke til remake men...

Da er det ikke en remake, bare nylansering med engelsk dub. Remake er om noen lager filmen på nytt i amerikansk studio, hvorpå det hadde ikke vært noe dub. Du ordla deg nok feil.

Trond

Lenke til kommentar

Howl's Moving Castle, basert på boka av Dianna Wynne Jones, er den nyeste filmen til Miyazaki Hayao, og ikke en remake av hans tidligere Laputa (original Miyazaki-historie).

H'sMC er en god film, men IMHO er Laputa (og egentlig de fleste andre Studio Ghibli-filmene) bedre.

Originalspråk i både Howl's og Laputa er japansk, og begge er dubbet til engelsk av Disney (Laputa har hatt en annen engelsk dub tidligere, men ble dubbet på nytt da Disney ga den ut på dvd i fjor, med både den engelske dub'en, og original japansk med undertekster).

Laputa er gitt ut på dvd i mange land, Howl's er foreløpig ikke ute på dvd (eller annet hjemmemedie) noe sted.

Lenke til kommentar
Ahhhh, ok!

Men uansett, nå har jeg sett Laputa - Castle in the Sky :cry:

Å så vakkert :cry:

Ja.

Nå kan du jo prøve å få sett resten av filmene til Miyazaki (og Studio Ghibli).

Enklest å få tak i er nok Sen to Chihiro no Kamikakushi/Spirited Away/Chihiro og Heksene, som har gått på kino og er ute på dvd i Norge (kanskje M's beste film).

Edit: skriveleif

Endret av Njål
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...