Gå til innhold

Problemer med klokke/dato systemet på Xbox

Anbefalte innlegg

Hei, jeg trenger eksperthjelp.

Klokke/dato systemet på Xboxen min nullstiller seg hele tiden. Uansett hvor ofte jeg stiller den, hopper den tilbake til midnatt 01.01.2002 etter kort tid. Av og til etter hver gang jeg slår den på, men ofte kan det ta opp imot en uke(selv om jeg bruker den i mellomtiden).

Før dere svarer vil dere kanskje vite historien om Xboxen min:

-Kjøpte den noen uker før lansering i Norge. Med andre ord, PAL og V1.0

-Moddet den tidlig i 2003, Xecuter2 chip/bios, Evolution X OS

Etter dette funket klokken helt som den skulle. Problemene kom etter at:

-Sent i 2004 leverte jeg den inn til samme fyren som chippet, for å sette inn 120 GB Samsung HDD. Var lei av den orginale.

Nå har det som dere ser gått en god stund etter HDD byttet, og begynner å bli lei av at det hele tiden står Tirsdag, januar, 2002 i XBMC.

Forslag til hjelp? Må jeg levere den tilbake på nytt, siden jeg ikke er så ute etter å åpne maskinen selv? Skal jeg være ærlig, klarer jeg meg med dette problemet. Men om det er en enkel løsning, vurderer jeg å fikse det.

På forhånd takk.

Endret av StaBBer
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hehe, kanskje du trenger en oppgradering av bios og evt dash ;)

Det skjer fordi du dreger ut strømledningen. Xboxen har ikke batteri slik som pcen, derfor nullstiller klokka seg.

Står box uten strøm i mer en 3-4 timer nullstilles klokken

Endret av regga
Lenke til kommentar
Det skjer fordi du dreger ut strømledningen. Xboxen har ikke batteri slik som pcen, derfor nullstiller klokka seg.

hvis ikke dette var løsningen så vet jeg dessverre ikke :(

Hadde du lest posten min, hadde du skjønt at det ikke er det som er problemet. Xbox'en min står alltid koblet i . Takk for hjelpen uansett.

Regga: men hvorfor funket klokken da før HDD skiftet mitt? Rart at jeg plutselig etter det må oppgradere bios/OS.

Endret av StaBBer
Lenke til kommentar
Har du prøvd å stille klokka uten "chip oppstart" ? Settings => Clock (hvis jeg ikke husker feil.)

På "system utils" --> "settings" --> "clock" står det:

Jump to ms dash - no

Jump if no link - yes

24 hour - yes

Swap date - no

SNTP server - 216.244.192.3

Hva skal jeg forandre på? Finner ikke det du nevnte.

Endret av StaBBer
Lenke til kommentar

Hvis xboxen er tilkoblet internett vil maskinen koble seg opp mot SNTP serveren og oppdatere klokken. Hver gang jeg skrur på maskinen min oppdateres klokken fra denne serveren.

Ip Adressen du har er den riktige. Så bare kobl maskinen mot internett så fungerer det fint. :thumbup:

Hvis du ikke kan ha maskinen på internett har ikke jeg noe annet råd desverre.

Endret av luacian
Lenke til kommentar

Det første som skjer når du starter xboxen i normal modus er at du får 4 forskjellige menyer:

- MEMORY

- MUSIC

- XBOX LIVE

- SETTINGS

Trykk på SETTINGS ==> CLOCK ==> TIME AND DATE

Når du gjør dette så kommer du til en meny der du kan stille klokke og dato.

Jeg er ikke sikker på om dette hjelper, men det hjelper med meg, jeg har en aladdin chip.

Lenke til kommentar
Det første som skjer når du starter xboxen i normal modus er at du får 4 forskjellige menyer:

- MEMORY

- MUSIC

- XBOX LIVE

- SETTINGS

Trykk på SETTINGS ==> CLOCK ==> TIME AND DATE

Når du gjør dette så kommer du til en meny der du kan stille klokke og dato.

Jeg er ikke sikker på om dette hjelper, men det hjelper med meg, jeg har en aladdin chip.

Jepp, dette vet jeg. Er dit jeg går hver gang jeg skal stille klokken. Problemet er at det går bare en dag eller 7 før den nullstiller seg. Og Xbox'en min er daglig i bruk, og strømkontakten min er alltid i.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Har du prøvd å oppdatere bios? Til nyeste Xecuter2 bios feks?

Det er antakeligvis det som må gjøres. Det er bare det at da er jeg på tynn is, siden det ikke er mitt felt. Skal høre med han som chippet...

På de fleste nye chipper som xecuter, xenium og smartxx er det veldig enkelt å gjøre det på. Hmm... ser nå at du moddet den i 2003, og på gamle chipper er det litt verre. Mange nye har et slags "os" installert som gjør jobben veldig mye enklere :) . Men for all del, det er ikke noe umulig oppgave å installere ny bios på litt eldre chipper heller ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...