Gå til innhold

Hovedkort til Athlon XP 1600+

Anbefalte innlegg

Jeg ligger litt på vippen mellom å bestille en PC og sette sammen en selv. Skal se om jeg får den billigere hvis jeg setter den sammen selv.

Nå lurer jeg på om jeg kunne få litt hjelp i hovedkortjungelen: Hvilket hovedkort burde jeg velge til en Athlon XP 1600+?

Et lite spørsmål til: Hva er lurest å velge av Athlon XP 1600+ (som går på 1400MHz) eller en Thunderbird 1400MHz?

Blir nok en XP, men ville bare ha noen synspunkter

:grin::D:D:D:D:D:D:D:D:D:D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjøp et hovedkort bastert på VIA KT266A, gjerne det til Epox 8KHA+, det er raskt, har bra OC features og ikke så dyrt. (Tror det koster ca 1300,- hos Multicom) Skal du gå for noe raskere/bedre blir det enten et annet KT266A hovedkort, eller NVidia nForce-baserte hovedkort. (men de er priset til ca 2.500 nå ser jeg).

Lenke til kommentar

Sats på XP, den bruker mindre strøm enn vanlig T.Bird som gjør at den er kaldere - krever ikkje så "bråkete kjølevifte". Han jobber på en annen mer effektiv måte, "mer" arbeid pr. MHz. Kan sjå "test" på Anandtech der 1400 T.Bird blir kjørt med XP familien mot P4. Alle variantene er i samme diagrammer så en får sjå "rangeringa" hos AMD opp mot samme hos P4. Nvidia chipsett korta er ganske ferske og har litt ekstra: integrert grafikkort, noen med nettverk 10/100 ++ Såg PS Data begynner på 2050,- Siden de er så "ferske" er det dårlig utvalg skal en ha ett slikt i morgen, meir VIA KT266A utvalg."Testen": http://www.anandtech.com/cpu/showdoc.html?i=1543&p=7 Sidene foran handler bl.a om ein "sleiv" i Windows som gjør at enkelte "evner" ikkje får brukes på AMD XP prosessor uten "retting" i Windows.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...