Christian86 Skrevet 9. juli 2005 Del Skrevet 9. juli 2005 Opplever ofte dette utsagnet, som regel i forbindelse med drittkastning. Dog høres det sjelden ved å motsi andre eller når noe skal positivt skal nevnes... Det jeg så lurer på; jenter sier dette veldig ofte. Er det for å dekke over lysten å hevde seg på andres bekostning? Lenke til kommentar
r Skrevet 9. juli 2005 Del Skrevet 9. juli 2005 Brukes vel for å fremheve (usaklige) utsagn. Eksempel: A: "Du er helt idiot!" B: "Hvorfor det?" A: "Jeg sier bare sannheten!" Enten det, eller det ble brukt fordi A ikke kom på noe bedre og si. Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 9. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 9. juli 2005 med enklere ord: man sier det for å dekke over sin egen dumhet, lyst å hakke på andre eller hevde seg? Lenke til kommentar
r Skrevet 9. juli 2005 Del Skrevet 9. juli 2005 Jepp, er nok det. Jeg liker ikke utrykket, iallefall. Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 9. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 9. juli 2005 får som regel høre det i andre vendinger: du prøver å være bedre enn meg du later som kan du mer om data enn meg du er gjerrig når jeg kommenterer, eller i forkant så kommer det uttrykket...vi kan jo ogs¨da fastslå at begrepet brukes som en unskyldning Lenke til kommentar
Mato Skrevet 10. juli 2005 Del Skrevet 10. juli 2005 vell noen sier det bare for og ha en unskylding for og være slemme Lenke til kommentar
Arne_F Skrevet 10. juli 2005 Del Skrevet 10. juli 2005 Og i noen tilfeller (som er svært få), så mener de personene som sier det at det er sannheten. Lenke til kommentar
sluffy Skrevet 10. juli 2005 Del Skrevet 10. juli 2005 Jeg føler at dette uttrykket omtrent fungerer slik som "no offence"-uttrykket. Du unskylder at du sier noe du kanskje ikke burde sagt/som ikke er spesielt fint å si til noen. Og rettferdiggjør liksom dette. Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 10. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 10. juli 2005 Og i noen tilfeller (som er svært få), så mener de personene som sier det at det er sannheten. men da en evldig subjektiv mening Som regel avslører du om personen ønsker deg vondt i tonefallet og kroppspråk Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 10. juli 2005 Del Skrevet 10. juli 2005 "Jeg sier bare sannheten" brukes vel som oftest når man har sagt noe man gjerne burde holdt kjeft for å beholde "hus-roen". Dog.. man har kanskje tråkket noen på tærne, men ville du heller at de skulle ha løyet? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå