Gå til innhold

Husk kvitering ved postsending


Anbefalte innlegg

Vel, jeg var så dum å sende et headset (til 250 kr) tilbake innen angrefrist til Netshop som vanlig brev - for å spare pæng. Har enda ikke fått penger fra Netshop, og dette skjedde vel for 1,5 mnd siden. Forventer vel ikke å få pengene tilbake heller. Enten har Posten tatt pakken eller så er det Netshop. Men, men det er jo småpenger... og headsettet stinket. Burde kanskje solgt det på QXL istedet :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Posten har et eget "forsvunnet post"-senter som hjelper til med å spore opp slikt. Jeg brukte de selv for ca 1/2 år siden og fikk til slutt forsendelsen min.. 3 uker for sent. Jeg husker selvfølgelig ikke nummeret i hodet, men det er fullt mulig å finne frem til. Let litt på nettsidene deres eller bare ring posten og spør. De skal vite hvor du skal henvende deg.

 

Jeg håper virkelig at pakken dukker opp. Og uansett: Krev tilbake penger for tjenesten som ikke ble utført (180kr for trygg frakt til netshop). Dette av rent prinsipp.

 

PS. Du sier at du ikke skrev noe for hånd, kanskje du glemte å skrive adressen? Kanskje den postansatte tok det for gitt at adressen var skrevet på, eller glemte seg i farta? I så fall står trolig pakken urørt på ditt lokale postkontor ennå.

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

Jeg ville aldri gitt fra meg noe med en vesentlig verdi uten å ha noe slags form for papir som bevis på dette. Om jeg har en PC verdt 10.000,- så vil jeg så absolutt vite hvor den befinner seg hen.

 

Og anmelde? Hvem da? Kundebehandleren hos Posten som glemte å gi ut avsanderens kvittering på en norgespakke? Det blir for dumt.

 

Prøv og kontakt Posten og forklar situasjonen grundig, husk bare å få med at det er en PC verdt 10.000, og at du gjerne skulle hatt den igjen. Kjør ut en bankutskrift først så du har tid og dato på kjøpet av norgespakken (norgespakke type egenemballert stor koster 189,-), det skulle kunne sammenlignes med logger over innleverte pakker på det aktuelle postkontoret. Tror det skal være overkommelig å skaffe en utskrift over innleverte pakker på en bestemt dato, så dette er en service jeg i det minste skulle forsøkt å levere.

 

NB: dette gjelder kun hvis kundebehandleren har husket å klistre på en norgespakke-lapp og registrert denne innlevert, men dette tar jeg som en selvfølge. Det er veldig rart at du ikke ble bedt om å fylle ut en sånn etikett selv, men det er garantert denne typen pakke du har betalt for.

Endret av JimL
Lenke til kommentar
Tror det skal være overkommelig å skaffe en utskrift over innleverte pakker på en bestemt dato, så dette er en service jeg i det minste skulle forsøkt å levere.

Lista kan være lang. Be de heller å sende lista på mail så slipper du å bruke pekefingeren som søkemotor på en bunke med ark. Da kan du heller bare trykk ctrl-f og finne det på et blunk. (Også sparer du miljøet for noen ark :) Alle monner drar)

Lenke til kommentar
Lista kan være lang. Be de heller å sende lista på mail så slipper du å bruke pekefingeren som søkemotor på en bunke med ark. Da kan du heller bare trykk ctrl-f og finne det på et blunk. (Også sparer du miljøet for noen ark :) Alle monner drar)

Hehe, joda. Et pdf-dokument med et utsnitt av en større samling data er vel også en utskrift, eller er jeg litt på jordet med definisjoner her? Uansett.

 

En privatperson vil nok neppe få noen data som dette, men de på PiB/postkontor der han hadde levert inn skal nok klare å snuse opp dette. Gi dem tid og dato så ser du hva de får til, med fare for å skyte meg selv i leggen; er vel ikke sikkert at de gidder.

Endret av JimL
Lenke til kommentar
PS. Du sier at du ikke skrev noe for hånd, kanskje du glemte å skrive adressen? Kanskje den postansatte tok det for gitt at adressen var skrevet på, eller glemte seg i farta? I så fall står trolig pakken urørt på ditt lokale postkontor ennå.

Skrev som sagt ingenting når jeg var på postkontoret, men adressen til netshop var allerede skrevet direkte på esken. Så selv om ingenting ble skrevet på den strekkodelappen som de skulle klistret på sier de på posten jeg har snakket med at den likevel ville blitt sendt til Netshop.

 

Har også allerede hatt et pakkesøk på sendingen noe kundebehandleren sa kunne ta ca tre uker. Først fikk jeg et brev fra posten at pakkesøket var igang, to eller tre dager senere fikk jeg et brev der de skrev at søk av postsending var avsluttet ettersom de ikke hade sporingsnummeret :roll:

Lenke til kommentar

Vanlig pakkesøk eller noe i den duren fungerer ikke når man ikke har sporingsnummer nei. Det du må gjøre er:

 

¤ Få tak i papirer som bekrefter hvor, når og hva du betalte.

¤ Få tak i personen som ekspederte deg, dra på postkontoret og si når du var der, og at du må ha den personen i tale. Finn så ut hva i h.. den personen klarte å gjøre med pakken, noe MÅ ha blitt gjort.

 

Om denne personen ikke husker noe av hendelsen, så er jeg redd du sliter. Da vet i hvert fall ikke jeg hva du skal finne på.

Lenke til kommentar

Norgespakken er ferdig frankert når du kjøper den. Dette betyr at betalingen (189,-) påviser kjøp av Norgespakken (eske + porto) men ikke at den er levert inn for sending. Jeg regner med at du ikke hadde PCeb med deg og pakket den inn på postkontoret?

Lenke til kommentar
Norgespakken er ferdig frankert når du kjøper den. Dette betyr at betalingen (189,-) påviser kjøp av Norgespakken (eske + porto) men ikke at den er levert inn for sending. Jeg regner med at du ikke hadde PCeb med deg og pakket den inn på postkontoret?

Feil. Norgespakken koster ikke kr 189 inkl eske. En egenemballert norgespakke på inntill 25kg koster kr 189.

 

Som trådstarter har sagt flere ganger så leverte han inn en ferdigpakket eske som han hadde skrevet adresse på, han rørte aldri noen norgespakke-lapp, han bare betalte for dette og fikk beskjed om å sette pakken på et pakkebånd og så aldri pakken igjen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...