Kal-El Skrevet 9. juli 2005 Del Skrevet 9. juli 2005 (endret) Kjøpte i april en splitter ny PC fra netshop til 10000 april 2005. Den funket bra i et par uker da følgende gikk istykker i rask rekkefølge: Chipset vifte\Cpu vifte\DVD brenner. Snakket derfor med netshop som ba meg sende inn PC til reprasjon. Etter mye om og men med å skaffe no bra embalasje sendte jeg den inn via posten. Ca en uke etterpå tenkte jeg at det var på tide å ringe Netshop for å høre hvordan det gikk med reprasjonen. Han kunne meddele at de ikke hadde motatt pakken. Hørte så med posten som ikke kunne hjelpe meg da jeg ikke hadde forsendelsesnummeret. Nå er det tre uker siden jeg sendte PC`n og den er forsvunnet uten at hverken posten eller netshop kan gjøre noenting. Eneste jeg kan bevise er at jeg sendte pakken ettersom jeg betalte frakten med kort, men dette hjelper ikke ifølge posten. Den PC`n ser jeg nok aldri igjen Moralen er ta vare på kvittering på sending så slipper dere tape 10k slik som jeg gjorde Endret 9. juli 2005 av Kal-El Lenke til kommentar
Ultrag Skrevet 9. juli 2005 Del Skrevet 9. juli 2005 Oida, dette var kjipt. Maks uflaks at hele tre ting tar kvelden innen et par uker. Vel, ønsker deg all flaks, kanskje den dukker opp der en dag. Lenke til kommentar
AMD-King Skrevet 9. juli 2005 Del Skrevet 9. juli 2005 Visst du fikk den beskjeden av Posten så syns jeg Posten har dårlig service. Det må da være et postkontor som har din PC liggende. Det er mulig å finne sporingsnummeret visst Posten setter inn nok tid dette, er det så mange pakker som blir sendt til en nettbutikk fra en plass på 1 dag? Forbrukere blir alt for dårlig informert om hvor viktig sporingsnummeret er, vi forventer jo tross alt at pakken kommer frem. Sjekk opp i rutinene til Posten, se om hva de gjør med pakker de ikke har fått gjort noe med. Kanskje du kan få napp. Det er jo muligheter for at det er en tredjepart innvolvert (type kriminell). Men når det gjelder netshop så fant de ikke min pakke heller. Netshop spurte etter sporingsnummeret, men de fant ikke pakken. Så sa jeg at de skulle se etter en bærbar PC eske som de selger mye av. Da fant de pakken. Jeg skulle returnere inn en harddisk i bærbaren, men sendte inn hele bærbaren for å ikke ødlegge noe. Hva skulle de med sporingsnummeret når de så på pakkens utforming? Lenke til kommentar
jojo1717 Skrevet 10. juli 2005 Del Skrevet 10. juli 2005 Eneste jeg kan bevise er at jeg sendte pakken ettersom jeg betalte frakten med kort, men dette hjelper ikke ifølge posten. Jeg mener at det skulle gå fint å finne det frem! Men ikke hos vanlig kundebehandler i postkontoret. Jeg vet ikke hvem er den rette du kan spørre etter.. Alt det du betaler med kort, har den referansenr så postvesen skal lett finne det frem ved hjelp av referansenr, mener jeg Lenke til kommentar
msulland Skrevet 10. juli 2005 Del Skrevet 10. juli 2005 Hei. For å finne igjen pakken din MÅ du ha sporingsnr. Så enkelt er det. Får ikke si deg hvorfor, men grunnen er god Hvis du har mistet noe i posten så ringe posten sentralt og få tak i de som har med tapte pakker. Posten har et lager hvor pakker som av en grunn ikke kommer fram blir lagret. Her kan du ha flaks. Men ville også spurt pent netshop om å se etter ordentlig engang til, er jo mulig den har kommet fram men blitt liggende igjen et sted hos netshop. Lenke til kommentar
Kal-El Skrevet 10. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 10. juli 2005 (endret) Visst du fikk den beskjeden av Posten så syns jeg Posten har dårlig service. Det må da være et postkontor som har din PC liggende. Det er mulig å finne sporingsnummeret visst Posten setter inn nok tid dette, er det så mange pakker som blir sendt til en nettbutikk fra en plass på 1 dag? Forbrukere blir alt for dårlig informert om hvor viktig sporingsnummeret er, vi forventer jo tross alt at pakken kommer frem. Tror kanskje jeg ble lurt av en postansatt som hadde lyst på ny PC. Når jeg sendte pakken mener jeg å husker at betjeningen sto med en sånn strekkode greie i hånden som tydligvis skal klistres på pakken. Tror ikke denne ble klistret på, personen ba meg så sette pakken inn på et rullebånd. Selv om porto\sendingskort ikke var klistret på skal posten likevel sende pakken til mottager ifølge posten kundeservice. Ettersom jeg hadde skrevet adresse direkte på esken slik at denne ikke kunne falle av kan jeg bare se to muligheter, enten har en på posten stjelt den, eller en på netshop. Stoler mer på netshop enn på posten forøvrig Edit: poster forøvrig ikke her for å klage på hverken posten elelr netshop ettersom jeg vet at jeg skulle BEDT om kvitering med forsendelsesnummer. Poster kun for å kanskje hjelpe noen andre til å unngå samme øde Endret 10. juli 2005 av Kal-El Lenke til kommentar
msulland Skrevet 10. juli 2005 Del Skrevet 10. juli 2005 Sent som norgespakke? Hvis så skal du selv skrive på lappen som skal klistres på. Lenke til kommentar
AMD-King Skrevet 10. juli 2005 Del Skrevet 10. juli 2005 Ettersom jeg hadde skrevet adresse direkte på esken slik at denne ikke kunne falle av kan jeg bare se to muligheter, enten har en på posten stjelt den, eller en på netshop. Stoler mer på netshop enn på posten forøvrig Vel, verden er en merklig plass. Ikke la deg bli blind av de to mulighetene Lenke til kommentar
Kal-El Skrevet 10. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 10. juli 2005 Sent som norgespakke? Hvis så skal du selv skrive på lappen som skal klistres på. Ble ikke bedt om å skrive på noenting. Pakken ble veid, personen ba meg bære pakken bort på et rullebånd selv ettersom pakken var tung å sa ha en fortsatt god dag noe jeg forøvrig hadde. Lenke til kommentar
msulland Skrevet 10. juli 2005 Del Skrevet 10. juli 2005 Merkelig. Det der har jeg ikke vært med på selv. Har altid kjøpt norgespakke. Skrevet adressene på lappen jeg får, klistret på og så har de tatt den. Pakka må ha en sendingslapp, så hvis ikke postfyren laget den for deg, altså spurte om din adresse og hvor den skulle, virker det litt rart. Lenke til kommentar
Scortech Skrevet 10. juli 2005 Del Skrevet 10. juli 2005 Du har betalt med kort. Det skal jo kunne brukes som ditt forsvar. Og det at du da overleverte pakken til posten så er jo posten ansvarlig og må erstatte pakken hvis den som nå er sporløst forsvunnet. Lenke til kommentar
Kal-El Skrevet 10. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 10. juli 2005 Du har betalt med kort. Det skal jo kunne brukes som ditt forsvar. Og det at du da overleverte pakken til posten så er jo posten ansvarlig og må erstatte pakken hvis den som nå er sporløst forsvunnet. Hadde selv et savkt håp at dette skulle være tilfelle, men sporingsnummer er tydligvis alfaomega når det kommer til sånt. Lenke til kommentar
Shuttle Skrevet 10. juli 2005 Del Skrevet 10. juli 2005 (endret) Dra ned på posten og snakk med han du leverte pakken til... Ka du betalte for og sende pakken da? Skal ikke så store pakker sendes som norgespakke da Endret 10. juli 2005 av Shuttle Lenke til kommentar
Kal-El Skrevet 10. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 10. juli 2005 Ka du betalte for og sende pakken da? Betalte noe rundt 180 Lenke til kommentar
Playmofetish Skrevet 10. juli 2005 Del Skrevet 10. juli 2005 Og du fikk ingen kvittering? Det er selgeren/betjeningens ansvar å tilby kvittering, og når det gjelder en så viktig sak som sendingsnummer på en dyr vare, er det ikke mindre enn hårreisende at Posten ikke vil gjøre noe med saken uten sendingsnummer. Jeg syns det blir samme avveiningssak som i en vanlig butikk. Butikken må kunne bevise at det er din feil at du ikke har sendingsnummer, da det helt klart er Postens ansvar å gi deg kvittering. Lenke til kommentar
Tx2 Skrevet 10. juli 2005 Del Skrevet 10. juli 2005 Du har betalt med kort. Det skal jo kunne brukes som ditt forsvar. Og det at du da overleverte pakken til posten så er jo posten ansvarlig og må erstatte pakken hvis den som nå er sporløst forsvunnet. Hadde selv et savkt håp at dette skulle være tilfelle, men sporingsnummer er tydligvis alfaomega når det kommer til sånt. Hei, 1. Det er greit nok at sporingsnummeret er alfa og omega, men Posten har et like stort ansvar som kunden - faktisk mye større! - for å holde orden på sporingsnummerne sine. 2. Posten har mottatt betaling og kan uten store vanskeligheter sjekke i regnskapet sitt hva din betaling gjaldt. Hvis Posten ikke har koblet betalingen din til sitt eget spornummer, bør det alene gjøre Posten ansvarlig for å dekke ditt tap, etter min mening. 3. Posten har, med god støtte i gjeldende norsk lov, begrenset sitt eget erstatningsansvar svært mye. Dette er en arv fra stalinismen under Gerhardsen, bl.a. Kundens rettigheter har aldri stått høyt i kurs i norske offentlige etater, som Posten jo fortsatt delvis er en av. Var jeg deg, ville jeg snakket med en jurist om saken. Det er ikke sikkert du kan komme noen vei, men det kan jo være greit å få fastslått om Posten virkelig kan skyve ansvaret for egen skjødesløshet over på kunden Lenke til kommentar
Kal-El Skrevet 10. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 10. juli 2005 Hehe, Håkon VS Posten blir sikkert en like spennende kamp som VIF VS RBK (Vif vinner seff ] Lenke til kommentar
Ultrag Skrevet 10. juli 2005 Del Skrevet 10. juli 2005 Hehe, synes du virker overraskende glad med tanke på at du nylig har mista 10 000 ^^. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 10. juli 2005 Del Skrevet 10. juli 2005 2. Posten har mottatt betaling og kan uten store vanskeligheter sjekke i regnskapet sitt hva din betaling gjaldt. Hvis Posten ikke har koblet betalingen din til sitt eget spornummer, bør det alene gjøre Posten ansvarlig for å dekke ditt tap, etter min mening. En pakkelapp er en vare på lik linje med andre ting, tror neppe noen kan forlange at slikt linkes sammen med betalingen og det er tross alt kunden som må passe på at han får den nødvendige kvitteringen for innlevering av varer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå