Gå til innhold

Hvem her er speidere?

Håvard

Har du vært, eller er du speider?  

356 stemmer

1. 1. Har du vært, eller er du speider?

• Ja
      110
    • Nei
      246

Anbefalte innlegg

Gikk i speider'n i mange år, det var dødskult.

Speider'n er dritkult hvis det ikke er en "geektropp", men en kødde tropp. En geektropp er en tropp som skal være best i speider ting, mens en køddetropp er en tropp som gjør alt annet med en gang de skal gjøre speiderting.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har vært innom speidern en dag da jeg skulle "besøke" fetteren min som gikk der da, kan ikke ha vært mer enn 8-9 år gammel. Men var vel i det hele tatt lite med det som engasjerte meg. Er glad jeg i stedet prioriterte korps på den tiden og heller fikk meg god trommeopplæring derfra...

Endret av ZprMario
Lenke til kommentar
Mr. Jenssen: En gjeng gladkristne barn i lekeuniformer som springer rundt med Hakkespettboken er ikke noe jeg vil bli assosiert med.

5026284[/snapback]

Jaja, da var vel du bare strengt tatt uheldig. Er ikke kristen, og neither av dem i roverlaget jeg er i (dog, et par kristne smådotter i troppen, og en prestesønn som ikke liker kirka/kristendommen) :!:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Jeg gikk i speideren å lærte å knyte båtmannsknop, så slutta jeg fordi da skulle vi begynne å synge sanger om at "gud" var stor osv.

Takler ikke kristendommen :blush: når jeg var 6 år å vi hadde KRL for første gang sa jeg til mamma at det ikke var noe for meg :blush:

Lenke til kommentar

Rover ja, er artig det. Mye mere (eller, egentlig MYE mindre :wee:) ansvar, mye mere utfoldelse og frihet, slik at vi kan dra på turer uten å måtte tulle med poster og shit. Dvs, jeg synes det er kjedelig. Liker best å sulle rundt leirplassen, fyre på masse rart, gjøre masse kødd osv (som de andre jeg er i tropp med).

Lenke til kommentar

Speider er fett. Tilgang på tre hytter i tide og utide gjør at å komme seg vekk på "tur" som egentlig er fylletur er simpelt. Finnes en del gekke-speidere, de blir som regel mobba ut.

Glad jeg ikke er med i KFUM/KFUK...gjeng med forpulte gærninger som hopper rundt og synger gudshymner og salmer...huff.

Skal nevnes at lederen vår er kaptein på krigsskolen, og gjør at vi får en del fete ting fra militæret med på våre turer etc. I tillegg har vi vært der og skutt med diverse våpen.

Jaja. Skougum FTW! Ingen over, ingen ved siden!

Lenke til kommentar
Glad jeg ikke er med i KFUM/KFUK...gjeng med forpulte gærninger som hopper rundt og synger gudshymner og salmer...huff.

Jaja. Skougum FTW! Ingen over, ingen ved siden!

5052805[/snapback]

Fint at du ikke er i Tromsøområdet, for da skal jeg love deg at du hadde fått juling av oss. De fleste av oss er ikke kristne, og vi er ikke glad i NSF, så STFU! (vel, nsf'erne her er ikke så ille da, egentlig. Dem snylter noen ganger på turene våre).

Lenke til kommentar

Jeg gikk i spedieren en gang. Eller rettere sagt; en kveld. Makan til tragiske greier skal man lete lenge etter (snakker ikke om speideren generelt, men lokalene og lederne i gruppa jeg kom på).

Lokalet var et bomberom eller noe sånt, og lederne, for å si det slik, sto i stil med rommet.

Lenke til kommentar

Gikk på speideren i noen år (slutta for et år siden). Hos oss kan du nesten ikke komme lenger unna kristendommen en der! Tror det var mange fler som farkter kristendommer der ja! ALDRI synget noe sånn gudepiss greier og kommer heller aldri til å gjøre det. Har vært noen lan parties (Svært noobeten, men fortsatt lan party):p

Var litt digg egentlig når jeg tenker over det å dra på litt turer ut istedenfor å site å loke inne heledagen. :thumbup:

KOmmer VELDIG ann på hvordan speidern er i nærmiljøet, så det er svært vanskelig å anbefale, siden det er så veldig forskjellig fra sted til sted.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...