Gå til innhold

Hvem her er speidere?

Håvard

Har du vært, eller er du speider?  

356 stemmer

1. 1. Har du vært, eller er du speider?

• Ja
      110
    • Nei
      246

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
I løpet av mine år i speideren har jeg snakket med GANSKE mange speidere. Alle jeg har snakket med synes i alle fall at det er kjekt. Tror du ikke de går i speideren fordi de synes det er like kjekt som det jeg synes?.

Kanskje mammaene og pappaene deres tvinger dem til å være med, dette er noe som er lite kult, og derfor ikke spesielt gøy for en 14-åring å snakke om. Derfor later denne 14-åringen heller som om han/hun liker å være med.

Hvorfor ikke lære alt på en gang i speideren. Samtidig er det veldig sosialt og du får mange nye venner! Men hvis du heller vil lære alt på egenhånd, så er det ikke noe i veien for det. Dessuten, man lærer ikke mye om navn på fisker, spiselige sopper, hvordan bygge en gapahuk, hva slags vann kan man drikke, hvordan tenne et bål osv. av å gå en tur i skogen.

Som sagt, det er ikke alt som kan læres. Uansett. Trenger man å vite hva en fisk heter, hvis man bare skal spise den? Kan du ikke navn på sopp, hold deg unna. De beste soppene fåes i butikken uansett. Hvordan man bygger en gapahuk vet jeg faktisk, jeg var aldri speider. Dessuten kan man alltid drikke flaksevann, ellers sier som regel fornuften at man ikke drikker skittent vann. Man lærer mye av å feile ;)

Nå overdriver du skikkelig.

Vel, det er ikke umulig.

På leiren var det valgfritt hva man ville lese, hva man ville høre på, hva man ville kjøpe og mye av det man ville gjøre. Ingen nektet deg i å ta med deg eget lesestoff, høre på andre kanaler og de fleste aktivitetene kunne vi faktisk velge bort om man absolutt ikke ville. Dette viser bare hvor lite kunnskaper du har om speideren. I Sovjet ble dette utført som tvang. Man kunne faktisk velge å ikke gå på leiren om man ikke likte den.

HJERNEVASKING! Egentlig har dere ikke noe valg, dere er bare opplært til å tro akkurat det.

Ja, og så? Rollespillet på leiren, var faktisk det største "på flukt"-rollespillet som har vært arrangert. Dette gjorde det enda mer realistisk!

Det er ikke realistisk når dere faktisk ikke risikerer å bli torturert og drept om dere blir tatt.

Jeg tror heller at det er du som har hatt uflaks (du har jo ikke gått i speideren en gang). Hvis det faktisk er slik som du beskriver, så har jeg og mange andre misforstått sikkelig...

At én begår feil, gjør ikke at andre ikke kan begå samme feilen. Du og mange andre kan faktisk ha misforstått.

Speidersjefen sa en gang:
Det er bedre å klatre opp i et tre og risikere å falle ned enn å aldri klatre opp i et tre.

Her ligger det mye klokskap. Kanskje du ikke hadde sittet og kjedet deg dersom du var med i speideren og da ville du kanskje vært på en kjekk tur samme med vennene dine...

Speidersjefen er nok en klok mann. Det må han nok være hvis han skal finne snedige metoder å tvinge kristendom på ungene, uten at de merker det selv.

Fordi at de ikke vet hvordan det er i speideren.

Man vurderer vel selv om man har gått glipp av noe. Dessuten kan det også være en skikkelig nedtur, og de ender opp som suicidale EMO-unger, det ville vært synd.

WOHOO! Jeg klarte Quote-tullet. Dessesnuten synes jeg at jeg skal holde kjeft, for du har sinnsykt mye bedre argumenter. Det går ikke an å diskutere smak, og det er vel egentlig ikke tvil om at speideren ikke bare er dumt (selv om den er full av kristenpropaganda).

Lenke til kommentar

Speideren er jo bare best... spesielt for en hobby pyroman som meg, det vi gjør på "turene" er å gå opp i skogen, sette opp et telt, hugge ned de 5 støreste treene vi ser for å så å brenne de og så spiser vi digg resten av kvelden mens vi sossialiserer rundt bålet :)

Lenke til kommentar

jeg har aldri merket serlig til den såkalte propagandaen, eneste er kanskje gudstjenesten på leirer. men jegt tror ikke det att hvis du ikke er kristen i utganspunktet så blir du ikke kristen av en time med en teit prest som står og prater på scenen. personlig bruker jeg den tiden på og sove litt og slappe av etter maten.

Lenke til kommentar
jeg har aldri merket serlig til den såkalte propagandaen, eneste er kanskje gudstjenesten på leirer. men jegt tror ikke det att hvis du ikke er kristen i utganspunktet  så blir du ikke kristen av en time med en teit prest som står og prater på scenen. personlig bruker jeg den tiden på og sove litt og slappe av etter maten.

5020129[/snapback]

AAAHAHAHAH! EN TIME?!

I pity that fool :wee:

Lenke til kommentar
Speideren er jo bare best... spesielt for en hobby pyroman som meg, det vi gjør på "turene" er å gå opp i skogen, sette opp et telt, hugge ned de 5 støreste treene vi ser for å så å brenne de og så spiser vi digg resten av kvelden mens vi sossialiserer rundt bålet :)

5020127[/snapback]

Akkurat, men du glemte å nevne at man kan sjefe over de mindre speiderne :wee: Synd nesten at jeg er blitt rover (er ikke tatt opp enda, men er i laget), så kan jeg ikke bosse over en skokk unger lenger.

Jaja, er artig å være postmannskap på kretsmanøvrer. Er bare å sitte der med kaffen, imens noen unger fortvilt prøver å skaffe seg poeng D:

Lenke til kommentar
Hva med Tensing, Lars? Det er i hvert fall bannlyst når det gjelder min sønn.

5025329[/snapback]

AGH, agreed.

----

Mr. Jenssen: En gjeng gladkristne barn i lekeuniformer som springer rundt med Hakkespettboken er ikke noe jeg vil bli assosiert med.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...