Gå til innhold

Hvordan fikse dette problemet?

Anbefalte innlegg

Hei. Vet ikke om dette er det rette stedet til å poste denne men men.

For en tid siden kjøpte jeg en 92x92mm vifte . Lettere skrevet denne Viften

Jeg liker å modde litt så jeg tenkte jeg skulle lage en viftestyring til denne. På selve viften stikker det ut 3 ledninger (Rød, Svart og Gul) Rød og svart er jo til molexen som gir den strøm , og den gule ledningen vet jeg ikke egentlig ikke hva er men det er en hvit kontakt på den som ser ut til at den kan kobles til hovedkortet, men akkurat der har jeg et problem. Jeg har et Chieftech Fulltower kabinett å viften er plasser øverst i kabinette så ledningen rekker ikke til hovedkortet. Jeg vet selfølgelig at jeg kan kutte av ledningen å spleise den sånn at den blir forlenget men vil ikke gjøre det pga. ser ikke så bra ut. Den hvite kontakten har 3 hull som kan stikkes inn i hovedkortet. Som regel har de fleste enkle viftestyringer (de med bare en "skrue" man skrur på) en likens kontakt (en hvit kontakt med enten 2 eller 3 hull)

Så mitt spørsmål er følgende: Er det mulig å finne en sånn kontakt som har 3 pinner ikke hull ( som regel er det flere av de på hovedkortet å andre vifter) å kutte den av å spleise den med kontakten som kommer ut av viftestyringen? Sånn at kontakten som kommer fra viften passer i viftestyringen? er dette mulig?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, vet om den der, men det er ikke det. Vil ikke at den skal kobles til hovedkortet. Vil at jeg skal kunne styre den fra framsiden av kabinettet. Men den Viftestyringa jeg har ( Thermaltake standard shjit. Den store knappen man skrur på) har bare en hvit kontakt med 2 hull i. går den ann at jeg finner en sånn kontakt med 3 "pigger" på å kutte den av å koble den til viftestyringen . Sånn at jeg kan koble til viftestyringen til vifta? ( Hvis dere ikke har fått det med dere så har en av dem en kontakt med 3 hull i og en med 2 hulll )

Endret av Chief_Shorty
Lenke til kommentar

Ok. Da skjønte jeg rett ;):p Vil egentli ikke lese av turtalle på den :p Har den nemlig ikke koblet til nå pga ganske mye støy. Eneste grunnen at jeg skulle ha den var at jeg skulle koble den til viftestyringa. Men takket være deg skjønner jeg ka jeg må gjøre.

<3 you :)

Lenke til kommentar
Chieftec skrives ikke me h te slutt

Det er en grei opplysning, men kanskje noe unødvendig og off topic. Det er også svaret.

Sånn generellt minner jeg om nettiketten som sier:

Husk at en aldri skal rase ut i tråden med kritikk av skrivefeil eller grammatiske feil.

Geir :)

Er helt enig att mange er på folk med skrivefeil og har fått kjeft selv pga dette. Men fristelsen ble for stor her.

Man skriver generelt med en l.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...