Gå til innhold

Noen som var på FRI:05?

Håvard

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Langt ifra beste opplegget jeg har vært borti...Om noen var på leiern for 4 år sida var den bedre...

Og speidern er ikke akkurat kristen-stuff...de fleste KFUM/KFUK er heller ikke det. Har møtt de av dem som røyker hasj på tur...og dreper han i himmern med ord...Kristen my ass.

Aldri hatt no forhold til Jesus o.l.

Lenke til kommentar

Jeg var på 2001 Urban, og den var rimelig mye bedre ja, med unntak av Festival-delen av Fri:05, den var kanon.

Likte egentlig ikke "Hjem igjen"-opplegget, og ville heller hatt "På flukt"-opplegget, men siden jeg har 11-12-åringer med meg, passet ikke det så bra.

Lenke til kommentar
Likte egentlig ikke "Hjem igjen"-opplegget, og ville heller hatt "På flukt"-opplegget, men siden jeg har 11-12-åringer med meg, passet ikke det så bra.

Jeg synes også hjem igjen opplegget var dårlig, men jeg har mange 10-12 åringer med meg.. så På flukt passet ikke for meg heller.. :(

Lenke til kommentar
Kø:05

Gjett hvem som knabba det oransje banneret a?

Apropos låne bannere og sånt: hadde store planer om å ta de to flaggene som var på hver side av scena etter avslutningen, men tror du ikke de rspektløse jævlene tok dem ned :mad:

Du var ikke den eneste skal jeg si deg. :p

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...
Det finnes flere typer speider organisasjoner.

Man har bl.a. NMU (Norges Misjons Ungdom, Del av Misjonskriken der jeg tillhører), MS (Metodist kriken) , KFUM (kristelig organisasjon for unge kvinner/menn) og NSF speidere ("rene" speidere). Sikkert flere også som jeg ikke kommer på i farten.

Ihvertfall, NMU, MS og KFUM har et kristelig syn og driver en kristelig preget speider i form av andakter og forkynning.

disse "rene" speiderene er ikke tilknyttet noe kristelig organsisasjon, altså de driver det kun for speidingen.

Fri05 som altså er en landsleir, så er alle speiderkorpsene som er under NFS, norges speider forbund, så og si alle korps, er invitert. Man kan også ha Korpseleir ( Bare NMU speidere eller bare MS speidere), man kan ha Regional leir (Bare eks NMU speidere fra en region, eks Sørlandet ) eller fylkes leir der alle speiderkorpsa i hele fylket samles.

Det er det jeg vet/har forstått fra min bakrund i NMU... Føl fritt til å korigere meg.

Noe mer klarhet nå?

4488223[/snapback]

Ja var på Fri05 men i NSF (Norges speiderforbund) er det FRIVILG om du vil være med på det kristne greiene. Fri05 leiren hadde INGEN kristent opplegg. Bortsett fra speidergudtjenesten som var en av dagene. Og den var det bare de speiderne som ville som var med på!

Vi i 3.Kristiansund vi bruker ikke kristendommen, eller noen annen religion for den del i møtene og speidingen vår. Det får være opp til den enkelte. Og før dere kommer med slike påstander vil jeg helst at dere ser selv hva det virkelig er og ikke "tror" dere vet noe.

Det er selvfølgelig enkelte grupper som er mer kristne en andre.

Et menneske et er "troende" folkeslag enten du liker det eller ei. Du tror på et eller annet, men det trenger IKKE å være religion!

Vi baserer speidingen vår på speiding, ikke noe kristent tull!

I speiding legger jeg rett å slett speiding, dvs NSF største mål VENNSKAP SAMMHOLD OG VERDIGRUNNLAG så jeg vet ikke hvor dere har fått det fra at vi er så jævla kristne. Hvis dere kan fortelle meg det ville jeg blitt kjempe fornøyd.

og får å løse en gåte til nå så driver vi ikke med knyter å sånn hele tiden heller.

Hva er speiding?

Du våkner plutselig av at vannet drypper i ansiktet. Det er helt mørkt, likevel aner du soveposene til de andre rundt deg i snøhulen. Utenfor er det kuldegrader. Inne i hulen er det godt og varmt. Dette er speiding.

Alle er tause, ingen sier noe. Du har nettopp fortalt ting om deg selv som du aldri tidligere har sagt til noen. Likevel er du trygg, for rundt bålet har du venner som setter pris på deg. Dette er speiding.

Sakset fra Speiderbasen

for Norges speiderforbund.

Nå burde dere endre mening!

Ble bare så frustrert. :cry:

Ja Fri:05 var en fin leir den, litt mye kø da. Enkelte kom dit jo i 06-07 tia for å stå i kø! Likte bedre 2001 Urban (bude hett Urban 2001!)

Noen som var på Hjem Igjen (gul løype - ja vi havna der selv om vi hadde rødt pass..)

Lenke til kommentar
Speidernes Herrer-To Tårn  :!:

4530983[/snapback]

Gjett hvem som var med på å bygge det da? :D

Noen som var på Hjem Igjen (gul løype - ja vi havna der selv om vi hadde rødt pass..)

5115146[/snapback]

Var på 'Hjem Igjen', men gikk løypen baklengs pga. mye rot i starten.
Lenke til kommentar
Var på 'Hjem Igjen', men gikk løypen baklengs pga. mye rot i starten.

Jeg snakka med noen som hadde gått løypa feil veg.. var det dere? Vanskelig å avgjøre om du skulle starte til Venstre eller Høyre i starten der ja. Du verden til rot ja, vi skulle jo ikke dit. Vi skulle på utsjekk på den andre enden av leiren egentlig(30m fra leirområdet).. men like før vi skulle dra fikk vi anna beskjed og kom feil

"dere er de første med rødt pass idag",

- "ehm OK"

slapp køer å alt skjit vi så ble bare haik på oss dette der..

Endret av kimandrel
Lenke til kommentar
Jeg snakka med noen som hadde gått løypa feil veg.. var det dere? Vanskelig å avgjøre om du skulle starte til Venstre eller Høyre i starten der ja. Du verden til rot ja, vi skulle jo ikke dit.

5115288[/snapback]

Det var mange som gikk feil vei. Vi (5-6 patruljer som møttes) var vel det "verste" tilfellet siden vi faktisk begynte riktig og gikk riktig i ca. 2 timer, men gikk tilbake pga. dårlig merking og ble sittende i krysset der i et par timer før vi fortsatte på den korte, men feile veien til leiren. Endret av endrebjorsvik89
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...