plumbe Skrevet 9. juli 2005 Del Skrevet 9. juli 2005 Finnes det noe eget spesialpapir til dette, tenker på størrelse osv.? Lenke til kommentar
Makky Skrevet 25. juli 2005 Del Skrevet 25. juli 2005 1. Print ut i riktig str. 2. Skjær til 3. Putt inn i coveret Bruker vanlig printerpapir/laserpapir Lenke til kommentar
holvik Skrevet 3. august 2005 Del Skrevet 3. august 2005 Posten selger fotopapir til 29,90.- for 20 ark ,disse er perfekte til ditt formål (fungerer iallefall på min Canon i905D). Dette er A4 ark så de må beskjeres til rett størrelse etter utskriving. Lenke til kommentar
Makky Skrevet 4. august 2005 Del Skrevet 4. august 2005 Er vel strengt tatt ikke nødvendig å bruke penger på fotopapir til cover. Kjøp fotopapiret, bruk vanlig papir til cover og fotopapiret bruker du på bildene dine Lenke til kommentar
holvik Skrevet 4. august 2005 Del Skrevet 4. august 2005 Joda, det er vel litt råflott å bruke fotopapir til dvd cover. 1.5,- kr pr ark er vel i utgangspunktet ikke så ille, men en bruker vel en god del mer blekk på en fotoutskrift. Men resultatet blir supert. Lenke til kommentar
Makky Skrevet 4. august 2005 Del Skrevet 4. august 2005 Joda, det er vel litt råflott å bruke fotopapir til dvd cover.1.5,- kr pr ark er vel i utgangspunktet ikke så ille, men en bruker vel en god del mer blekk på en fotoutskrift. Men resultatet blir supert. Jepp, enig at resultatet ikke kan sammenlignes... Men hvis man printer ut xxx antall cover blir det litt "teit" å bruke fotopapir..det er i hvertfall min mening Jeg bruker ofte cover som er på nettet..og de er ikke alle i beste oppløsning Lenke til kommentar
joho83 Skrevet 5. oktober 2005 Del Skrevet 5. oktober 2005 Joda, det er vel litt råflott å bruke fotopapir til dvd cover.1.5,- kr pr ark er vel i utgangspunktet ikke så ille, men en bruker vel en god del mer blekk på en fotoutskrift. Men resultatet blir supert. Men skriveren bryker betraktelig mindre blekk om man skriver ut på fotopapir istedet for valig papir... Jeg printer alltid ut dvd-coverene mine med fotopapir Lenke til kommentar
rbhelle Skrevet 8. oktober 2005 Del Skrevet 8. oktober 2005 Jeg har lagt igjen coveret til "Canada på tvers" med Lars Monsen på et hotellrom. Har filmen men ikke cover, surt. Har noen her inne dette coveret? Setter pris på om noen kan scanne dette og sende pr mail. Send til [email protected] mvh rbhelle Lenke til kommentar
Artistic.Hipster Skrevet 13. oktober 2005 Del Skrevet 13. oktober 2005 Når du skal printe cover _bør_ du bruke fotopapir gjerne glossy. Bildene du printer bør også være i 300Dpi(noe som tilsvarer en størrelse på 3240x2175) Print ut og beskjær det Lenke til kommentar
raysv Skrevet 14. oktober 2005 Del Skrevet 14. oktober 2005 Du kan jo også kjøpe dvd label inserts, så slipper du å beskjære i etterkant. men da snakker vi vel fort om en pris på 2 kr inserten. foreks. fra www.surething.com Lenke til kommentar
rbhelle Skrevet 14. oktober 2005 Del Skrevet 14. oktober 2005 Du kan jo også kjøpe dvd label inserts, så slipper du å beskjære i etterkant. men da snakker vi vel fort om en pris på 2 kr inserten. foreks. fra www.surething.com 5004687[/snapback] Kan du hjelpe meg med dette? Hei. Jeg trenger dvd coveret til "Jakten på Nyresteinen" og gjerne også bildet på selve DVD platen. Noen som har denne scannet? Jeg har dessverre ikke scanner selv og får dermed ikke scannet filmen min. Behovet for kopier av barnefilmene kom etter at en del orginale filmer har blitt ødelagt på bilturer etter at ungene har lekt med de. Send gjerne cover og dvd plate til: [email protected] mvh fortvilt far Lenke til kommentar
kontratenor Skrevet 19. oktober 2005 Del Skrevet 19. oktober 2005 Hei! Hvis man har en Canon printer kan jeg anbefale Canons Høyoppløsningspapir (HR-101N)! Funker meget bra, og gir en flott utskrift! Deretter kutter du bare til rett størrelse. Lenke til kommentar
cryptocustodian Skrevet 27. oktober 2005 Del Skrevet 27. oktober 2005 Hei! Hvis man har en Canon printer kan jeg anbefale Canons Høyoppløsningspapir (HR-101N)! Funker meget bra, og gir en flott utskrift! Deretter kutter du bare til rett størrelse. 5028836[/snapback] Jævlig dyrt da...;-) Lenke til kommentar
Shutter Skrevet 28. oktober 2005 Del Skrevet 28. oktober 2005 (endret) HP har noe som heter "everyday photo paper" (tror det var det det het), som jeg har brukt på dvd cover med stor suksess. Papiret er laget sånn at det ikke suger så mye blekk som vanlige foto papir, så man skriver ut med printeren innstillt på vanlig papir. (Stiller man printeren på et vanlig foto papir, ser man at den pøser ut mye mer blekk som bare blir liggende å flyte.) Dette papiret gir vesentlig bedre "foto" utskrifter enn vanlig papir, men koster ikke allverdens. Tror jeg gav litt over 50 kr for 100 ark, men husker ikke nøyaktig. Med billigblekk fra inkclub eller blekkpatron.no så blir ikke utskriftene så dyre og dvd coverene blir overraskende bra. Dette kan også brukes til å printe ut bilder billig til bruk som ikke krever allverdens bildekvalitet. Men jeg ville ikke brukt dette blekket på "favoritt" printeren, da det kan tette dyser gjøre andre mindre hyggelige ting med printeren. Se andre steder på forumet for mer info om dette. Jeg bruker en printer som jeg ikke bruker til "seriøse" foto utskrifter til dette formålet. Dersom du bare har en printer og ikke vil bruke jukse blekk, blir det uansett veldig dyrt på grunn av kostnader til blekk. Endret 28. oktober 2005 av Shutter Lenke til kommentar
kontratenor Skrevet 2. november 2005 Del Skrevet 2. november 2005 Hei! Hvis man har en Canon printer kan jeg anbefale Canons Høyoppløsningspapir (HR-101N)! Funker meget bra, og gir en flott utskrift! Deretter kutter du bare til rett størrelse. 5028836[/snapback] Jævlig dyrt da...;-) 5069746[/snapback] Alt er relativt... Jeg betalte vel rundt 300,- for 200 ark. Og det betyr ca 1,50 for arket. Resultatet sett i forhold til vanlige ark er mye bedre, og hvis man virkelig ønsker god kvalitet på sine cover, så er det verdt det etter min mening. Lenke til kommentar
joho83 Skrevet 5. november 2005 Del Skrevet 5. november 2005 (endret) 1. Print ut i riktig str.2. Skjær til 3. Putt inn i coveret Bruker vanlig printerpapir/laserpapir 4557802[/snapback] Det var ekstremt billig. Det er vel ikke Canon papir du snakker om formodler jeg. Blir bildeutskriftene bra med dette fotopapiret, bra kvalitet? Hva heter det? Har selv prøvd det HR-101 papiret og synes bildeutskriftene blir meget dårlige, ble skuffa. Holder meg til GP-401 jeg, selv om det er dyrt så det holder. Har ikke funnet noe billigere alternativ som kan matche enda... Endret 5. november 2005 av joho83 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå