perpyro Skrevet 9. juli 2005 Del Skrevet 9. juli 2005 (endret) Jeg sitter og leker litt med ytterligere overklokking av min allerede overklokka AMD XP2500+ @ 2,21Ghz. Problemet mitt med ytterligere overklokking er at jeg har en 512Mb PC2700 og en 512Mb PC3200 crucial minnebrikken. 2700 brikken får jeg med på 200Mhz timinger 3-3-3-7 og 205Mhz 3-4-4-7, skal jeg noe høyere så vil ikke den brikken være med lengere. Å øke volten på minnet er ikke aktuelt da jeg har prøvd det før uten hell. Minnet har allerede i dag 2,6V istedenfor 2,5V som er standar på de brikkene. Så til spørsmålet: Vil det være noen vits å FSB klokke prosessoren og kjøre minnet 5/6 og med kvasse timinger (2-2-2-4) slik at man får større frekvens på prosessoren eller vil den totale ytelsen gå ned med en slik løsning? Resten av specken står i profilen. EDIT: Nå har jeg eksperimentert litt med FSB klokking og devider for å se om prosessoren ville langt.......og det ville den ikke. Var kanskje vel optimistisk til overklokkingsmuligheten for denne prosessoren med luftkjøling. på 220x11 posta ikke maskina engang. 215x11 maskiana poster men vil ikke starte windows. 214x11 maskina starter windows men før windows er ferdig oppstarta så restarte masklina seg. 213x11 windows starter men får feilmelding under kjøring av superpi. Alt dette er gjort på 1,775Vcore og 6/5 divider på minnet. Regner med at dette er grensen for hva min xp2500 klarer på luftkjøling så da blir i grunnen spørsmålet urelevant. Endret 9. juli 2005 av perpyro Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå