Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Min nye pc vil ikke starte.....

Anbefalte innlegg

har kjøpt nye maskin. Jeg har nå satt den sammen, men den vil ikke starte når jeg trykker på "på" knappen.Jeg har satt alt av powerswitch o.l kablene fra kabinettet til hovedkortet,men når jeg tar it strømmen, er det eneste som skjer at viftene som er koblet til snurrer ca 2 runder (Dette sier meg at det ihvertfall går strøm gjennom)

i tillegg til disse vanlige pwr switch,h.d.d LED, PWR LED o.l har jeg også fått en ledning som går fra kabinettet hvor det står "+" og den andre "-" , noen som har peil på hvor de skal? står ikke i manualen?

kabinettet jeg har er:

Cooler Master Cavalier 3

HK:

MSI 915P NEO2 Platinum

ps.hvilke vitale ledninger må jeg koble til fra power supply til HK?

takk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du dobbelt sjekket med manualen på hovedkortet at alle ledninger og slikt står på de rette stedene ?

det kan se ut som du har glemt og sette på den 4 pins strømkontakten som er i tilleg til den store 20/24 pins.

Hvis du har koblet alle ledningene slik som det står i manualen, så er det nok desverre store sjanser for at hovedkortet ditt ikke virker som det skal.

De vitale ledningene for og få maskinen til og starte er den store stømkontakten på 20/24 pins og den lille på 4 pins. hvis du har et skjermkort som krever ekstra strøm må du og ha satt den i.

Når alle de tre der står i så skal du få bilde på skjermen om alt er i orden.

Lars

Lenke til kommentar

Kan også tyde på at strømforsyningen ikke klare og starte systemet du prøver å starte. Hvis du f.eks har en 200W strømforsyning på det mest strømkrevende systemet, vil det der skje, om ikke strømforsyningen bare sier pang.

Maskinvare er?

Lenke til kommentar

Sjekk først at du har alle kabler koblet til riktig fra psu.

Sjekk så at minnebrikkene er satt i riktig rekkefølge (sjekk manual).

Ta ut cpu'en og sett den forsiktig inn igjen, og sjekk at den er riktig.

Koble så fra allt av hdd/cd rom etc.

Ta ut alle kort, uten skjermkort.

Sjekk så om maskina starter. Starter den, så er det bare å feilsøke.

Hvis ikke, så kan det virke som noe er defekt. Det kan være allt fra mb, cpu eller ram.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...