Xsoul Skrevet 9. juli 2005 Del Skrevet 9. juli 2005 Hei, jeg kjøpte et nytt skjermkort til pc`n for litt siden, men har ikke fått noe bra utbytte av det p.g.a at når jeg starter opp står det at kortet for for lite strøm og går i lav kvalitet... Jeg har en 360W PSU foreløpig, så lurer på hvor stor PSU jeg må kjøpe... Noen råd/forslag? Lenke til kommentar
MorePower Skrevet 9. juli 2005 Del Skrevet 9. juli 2005 Har du koblet til den ekstra strømkontakten til skjermkortet (hvis kortet ditt skal ha det da, se etter en molex inntak)? Lenke til kommentar
Xsoul Skrevet 9. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 9. juli 2005 For å si det rett ut er jeg skikkelig N00b på dette, hva mener du? Lenke til kommentar
MorePower Skrevet 9. juli 2005 Del Skrevet 9. juli 2005 Nyere skjermkort trenger mye strøm. Derfor har de gjerne et strøminntak som er likt med de som er på harddisker og optiske drev (cd/dvd-spillere/brennere), har du koblet en slik kontakt fra strømforsyningen til skjermkortet. Er det et agp eller pciX kort? Lenke til kommentar
Elensar Skrevet 9. juli 2005 Del Skrevet 9. juli 2005 (endret) Koble molex kontakten til skjermkortet og start opp. Molex kontaktar er dei ledningane i kabinettet som førar straum til harddiskar, dvd, skjermkort osv. Edit: Var vist ein som kom før meg... Endret 9. juli 2005 av Elensar Lenke til kommentar
MorePower Skrevet 9. juli 2005 Del Skrevet 9. juli 2005 agp.. Da har du nok en slik kontakt, koble til mer strøm og du er i gang. Lenke til kommentar
Xsoul Skrevet 9. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 9. juli 2005 Det eneste jeg har gjort er å kople kortet til hovedkortet, dermed skjermen til kortet... hvor finner jeg denne molex kontakten hen? Lenke til kommentar
Xsoul Skrevet 9. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 9. juli 2005 hvordan kobler jeg til mer strøm? Lenke til kommentar
MorePower Skrevet 9. juli 2005 Del Skrevet 9. juli 2005 (endret) hvordan kobler jeg til mer strøm? Står da lenger opp. Sett en ledning fra strømforsyningen inn i skjermkortet. Er samme type som du bruker i harddisker (p-ata) og optiske drev. edit: k ikke l Endret 9. juli 2005 av MorePower Lenke til kommentar
arokh Skrevet 9. juli 2005 Del Skrevet 9. juli 2005 Molex kontakter kommer i fleng ut av strømforsyningen. De har en rød, svart og gul ledning inn til en hvit firkanta hann-plugg. Går en slik kabel inn i hver harddisk/cdrom. Se litt på kortet så ser du at det er en slik connector der som du må plugge i. Lenke til kommentar
Xsoul Skrevet 9. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 9. juli 2005 HEY HEY, TUSEN TAKK GUTTA, FUNKER BRA NÅ! :!: Lenke til kommentar
MorePower Skrevet 9. juli 2005 Del Skrevet 9. juli 2005 Velbekomme. Kos deg med ditt nye skjermkort. Lenke til kommentar
Playmofetish Skrevet 9. juli 2005 Del Skrevet 9. juli 2005 Og en grei regel til neste gang kan være å lese manualen bedre Du er ikke den første som overser en sånn ting, så det er ingen grunn til å være flau. Men når man generelt ikke har fullstendig greie på hva man gjør, er det alltid lurt å titte i manualen! Kos deg med ditt nye kort! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå