Gå til innhold

Hvordan vite at man er forelsket i noen?

fxwz

Anbefalte innlegg

Har i skrivende stund en diskusjon med en forumbruker om at jeg visstnok aldri har vært forelsket. Det har seg slik at jeg når jeg får sansen for ei jente, så varer det ikke lange stunden. (Under en uke) Så skulle jeg nevne hvilke personer jeg hadde vært "forelsket" i, kom da frem til en person, som jeg hadde likt i 5klasse. Likte henne i 2år, men jeg vet jo ikke helt om jeg var forelska i henne, får jeg følte vel det samme for henne, som jeg føler for de jeg liker idag.

Så sier vennen min:

"Jeg er på en måte forelsket nå.

(navnet på jenta), Syykt glad i henne, men det kan vel ikke kalles for direkte forelsket."

Når jeg (Tøbbi) er syykt glad i ei jente, så liker jeg henne mener jeg da, så jeg vil helst vite hva det vil si å være forelsket? Er jeg forelsket når jeg liker ei jente, eller liker jeg bare henne. Når jeg her sier liker, så tenker jeg slik, kvinne jeg kunne tenke meg å gifte meg med o.l

Tror nok det finnes mange meninger om hva det vil si å være forelsket i noen/noe.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er ganske normalt ;) hehe. Du er vel helt garantert i tenårene nå tipper jeg! Og det er ganske så normalt Tøbbi. Det er bare en sånn faseforelskelse du får tipper jeg? Altså det er en tynn linje mellom å synes at noen er fine og like noen! For noen er det ekstra vanskelig å finne denne grensen! Så da kan de hende at du "liker" flere på en gang! Også det andre du nevner om at du har likt en i 2 år og ikke helt vet hvorfor. Tror problemet ditt er at du er litt redd for å binde deg. Hehe tar jeg ikke feil så prøver du vel å finne feil ved denne jenta ? :p Det er jo min teori da. Men at du liker en i 2 år er vel ikke helt riktig å si! Du har vel kanskje bare vært interessert i en i 2 år og syns personen var fin ;) Trenger da ikke å bety at du liker vedkommende!

Lenke til kommentar
Det er ganske normalt ;) hehe. Du er vel helt garantert i tenårene nå tipper jeg! Og det er ganske så normalt Tøbbi. Det er bare en sånn faseforelskelse du får tipper jeg? Altså det er en tynn linje mellom å synes at noen er fine og like noen! For noen er det ekstra vanskelig å finne denne grensen! Så da kan de hende at du "liker" flere på en gang! Også det andre du nevner om at du har likt en i 2 år og ikke helt vet hvorfor. Tror problemet ditt er at du er litt redd for å binde deg. Hehe tar jeg ikke feil så prøver du vel å finne feil ved denne jenta ? :p Det er jo min teori da. Men at du liker en i 2 år er vel ikke helt riktig å si! Du har vel kanskje bare vært interessert i en i 2 år og syns personen var fin ;) Trenger da ikke å bety at du liker vedkommende!

Takker for ett fornuftig svar :thumbup:

Ang hu jenta som jeg har likt i to år.

Likte hu i 5 og 6.klasse, altså 4år siden.

Spurte om hun ville gifte seg med meg å greier. :whistle:

Lenke til kommentar
Takker for ett fornuftig svar :thumbup:

Ang hu jenta som jeg har likt i to år.

Likte hu i 5 og 6.klasse, altså 4år siden.

Spurte om hun ville gifte seg med meg å greier. :whistle:

Hehe det er vel bare fjortisstanker og hormoner som går amok ;)

Bare å slappe av! Du vokser fra det når du blir eldre.

Lenke til kommentar

Det er vanskelig å definere en forelskelse. Jeg mener den kommer i enten liten eller stor grad, med mellomting.

Liten grad: Syns personen er attraktiv, tenker mye på personen, blir glad av tanken på ham/henne, gleder deg til å møte personen. Men det skal ikke så mye til før dette går over.

Stor grad: Det samme som over, i enda sterkere grad. I tillegg setter du enda mer pris på det personen sier til deg og vil høre mer. Det gjør nesten vondt fordi du savner ham/henne. Følelsene varer nok også ganske lenge, og det skal nok litt til for at de forsvinner.

Det fins jo ting i mellom, og andre variasjoner. Dette er jo bare min definisjon av forelskelse, "my two cents". Jeg har ikke så veldig mye erfaring i en alder av 17 år heller, men jeg brukte nå det lille jeg har i dette innlegget. :)

(Edit: Unødig svar på unødig kommentar ble fjernet.)

Endret av r
Lenke til kommentar

aiii, når jeg blir forelska(veldig sjelden, men er faktisk kjempeforelska nå)så mister jeg matlyst, går med et idiotisk smil om munnen og blir helt satt ut når jeg ser personen jeg er forelsket i.

det er nok forskjellig fra person til person. har ei veldig veldig god venninne(les bestevenninne) som helst sprang en annen vei da hun så han hun var forelsket i. :yes:

Lenke til kommentar
Det er bra det Share the pain ;)

*krysse fingrene for deg*

Tusen takk, det varmer.

On-topic: For meg kan ikke kjærlighet beskrives med ord. Forelskelse derimot kan løfte deg opp når du har det fælt, eller dra deg ned i et helvete av sorg og andre uønskede ting hvis du er uheldig.

Lenke til kommentar

Disagrees.

Her er noen tegn på at du er forelsket/tiltrukket til noen:

Du hermer (gjerne ubevisst) etter vedkommende

Du peker (igjen gjerne ubevisst) mot vedkomende, med fks. foten

Du skjelver når du ser vedkommende

Pulsen din øker når du ser vedkommende

Du føler at bena "faller sammen" når du ser vedkommende

Du (dag)drømmer om vedkommende

Humøret ditt følger vedkommendes, hun smiler du blir glad, hun ser trist ut du føler deg trist, osv...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...