TapZ Skrevet 9. juli 2005 Del Skrevet 9. juli 2005 Har nå satt isammen en ny pc bestående av følgende: Arctic Cooler Silentum 2 kabinett Abit AN8 AMD Athlon 64 3200+ 4x Twinmos 512MB PC3200 Samsung Spinpoint 160GB Sata2 Sapphire Radeon X800XL I tillegg står det en DVD-brenner og en CD-brenner i den. WinXP Pro med SP2 er installert. Ved normal bruk som spilling (bf2), surfing, jobbing i Office går alt fint. Alt fungerer utmerket, ingen tegn til overoppheting eller noe, selv om jeg spiller i mange timer i strekk. men: Problemet er at så fort jeg lar maskinen stå idle, henger den totalt. får da ikke rørt på musepekeren, ikke trykket ctrl-alt-del eller noe. blir nødt til å skru av maskinen. Jeg ser også at klokka i windows stopper opp når dette skjer, men jeg har ikke nøyaktig tid på hvor lang tid det tar fra jeg setter den idle til den låser seg. Tipper det er ca et kvarter. Jeg har skrudd av alle powersaving options og jeg har skrudd av screensaver. den låser seg fortsatt. er det noen som har noen gode tips til hva dette kan være, og evt hvordan jeg kan få løst det? Forresten: jeg sjekket eventviewer, og under applicationlog ser jeg at denne feilen går igjen ganske hyppig: Source: EventSystem The COM+ Event System detected a bad return code during its internal processing. HRESULT was C0000005 from line 44 of d:\qxp_slp\com\com1x\src\events\tier1\eventsystemobj.cpp. Please contact Microsoft Product Support Services to report this error. Noen som vet hva det betyr? til info har jeg ingen filer eller mapper liggende på d:\ som feilmeldingen skulle tilsi. Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 9. juli 2005 Del Skrevet 9. juli 2005 Har du antivirus? Sjekk temperatur på CPU og skjermkort. Lenke til kommentar
TapZ Skrevet 10. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 10. juli 2005 Har du antivirus? Sjekk temperatur på CPU og skjermkort. CPU-temp er lav og fin, skjermkort-temp vet jeg ikke. Men jeg regner med at den ikke på langt nær er så høy som når jeg har spillt bf2 4 timer i strekk.. Antivirus har jeg ikke installert enda.. får vel kjøre en virusscan der idag.. Lenke til kommentar
lars@digitalimpuls Skrevet 11. juli 2005 Del Skrevet 11. juli 2005 Har du prøvd og reinstalere windows ? Om du har gjort det og fått det samme problemet på flere forskjellige instalasjoner av windows så kan du prøve og flashe biosen på hovedkortet. Hvis ikke det hjelper så ligger det nok sansynlig vis et hardware problem bak. Lars Lenke til kommentar
TapZ Skrevet 11. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2005 Har installert antivirus og sjekket ok. ingen virus. Skal forsøke å reinstallere windows snart. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå