thomassimon Skrevet 9. juli 2005 Del Skrevet 9. juli 2005 Jeg leder efter et digitalt kompakt kamera med den bedst mulige video funktion. Jeg har kigget på: Canon Ixus 700 Olympus Mju Digital 800 (ikke nogen god video funktion) Er der nogen der har forslag til andre kameraer der matcher i kvalitet/ydelse? Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 9. juli 2005 Del Skrevet 9. juli 2005 Det digitale kompaktkamera som i dag har best videofunksjon er vel Canon powershot S2 IS. Dette er litt større enn de du har nevnt (ganske mye også), men jeg vil si det er verdt det pga. 10x zoom, jeg anbefaler å gå i butikken og holde et for å finne det ut. Les gjerne også akam.no sin test her Herr Brun Lenke til kommentar
Manskow Skrevet 10. juli 2005 Del Skrevet 10. juli 2005 Hva med dette? Olympus C-770 Ultrazoom Movie. Det har også 10x optisk zoom, og er i tillegg det minste ultrazoomkameraet. Det heter "Movie" fordi det har forbedret videofunksjon i forhold til de øvrige i C-7xx-serien. Det hyggelige er at det nå koster kun 3K, da det er en fjorårsmodell. Lenke til kommentar
Ib Skrevet 10. juli 2005 Del Skrevet 10. juli 2005 Det er litt avhengig av hva du skal bruke videofunksjonen til. Ixus 700, 50 og 40 har 640x480 i mono men med 60 bilder i sekundet, men uten zoom. Kan være nyttig til "høy" kvalitets slow-motion for f.eks. hvis du skal studere en golfsving osv, når du spiller disse av på normalhastighet på 30 bilder i sekundet. Men S2 IS har jo USM zoom, stabilisert bilde og stereolyd så om ikke du har behov for 60 bilder pr sekund er vel dette beste videofunksjon på digitalkameraer i dag, men kun på 9 minutters tid maks (1 Gb pr klipp). Husk raskt SD kort. Lenke til kommentar
thomassimon Skrevet 10. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 10. juli 2005 Oki, tak for svarene.. De to nævnte kameraer er lidt for store, større end jeg havde tænkt mig. Men man kan jo ikke få det hele... Tror jeg ender med Ixus 700, det er meget kompakt og ok video funktion.. Lenke til kommentar
EspenE Skrevet 11. juli 2005 Del Skrevet 11. juli 2005 Denne tror jeg og må taes med i betraktningen? http://www.casio-europe.com/euro/dc/exilim/exp505/ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå