Gå til innhold

restarter hele tiden, umulig å komme inn

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

hei. det du kan prøve på er å reparere Windows installasjonen. regner med at du har XP så da skal dette gå fint. Hvis dette mot all formoding ikke skulle gå må du sjekke minnebrikken din. har du flere enn èn rambrikke på hovedkortet ditt? hvis du har det så prøv å ta ut en av dem å se om det samme skjer da også, men aller først prøver du å reparere Windows XP installasjonen som sagt. mulig det har blitt noe kluss med Drivere.

faren til faren min hadde dette problemet han også. den bare restarta. den restarta når man kom til logon skjermen i XP. da kom det en blåskjerm også, men det gikk ikke an å se hva som stod der. i dette tilfelle gikk det ikke så bra å reinstallere heller. den feila på forskjellige plasser. det viste seg da at det var vifta på skjermkortet som hadde stoppa, og som igjen gjorde at Skjermkortet ble varmt. da restarta maskina rett og slett.

så det du gjør:

Sjekke minnebrikkene. ta ut en og start opp. hvis dette går så er det noe feil med en av minnebrikkene dine.

hvis det samme skjer igjen sjekker du om vifta på skjermkortet går når du har pc`en på.

dette skjedd helt plutselig sa du. husker du så ca. hva du gjorde av store oppdateringer eventuelt installasjon av drivere du kunne ha installert før dette kunne ha skjedd?

Lykke til.

Lenke til kommentar
Hei..

Igår var det alt bra, idag ble pc min fucka.. Har ikke gjort noe! Nå restarter pcen selv hele tiden, tilmed sikkermodus også :cry: Hvordan kan jeg ta backup?

Tja, dette høres ut som et realt virusangrep av ett eller annet slag, men dessverre er det jo litt vrient å kjøre en scan når PCen restarter.

Lenke til kommentar

jeg tviler så sterkt på at det er virus at den teorien kan vi skrinlegge med en gang. dette har mest sannsynlig enten noe med CPU, Minne, skjermkort eller harddisken å gjøre. ikke noe virus. det er svært få virus som gjør slik at man ikke kan starte maskina etterpå.

Lenke til kommentar

det skjedde da jeg laster ny hovedkort driver :( det skjedde for en uke siden, fikk trøbbel av go til men jeg hadde ikke tid å fikse. Skulle fikse idag men det var for sent :( og jeg er 99% sikker på at pcen har ikke virus.. solid pc

Ja jeg har XP

Wil; jeg skal prøve imorra.. takk for tips

Lenke til kommentar

da får vi håpe det går i orden :) er pc`en gammel? på den pc`en som skjermkortvifta ikke funka på fikk vi ny vifte gratis. ble sendt fra komplett så var det bare å sette på det nye og alt funka som det skulle. så reinstallerte jeg Windows etter det var gjort.

Lenke til kommentar
det skjedde da jeg laster ny hovedkort driver :( det skjedde for en uke siden, fikk trøbbel av go til men jeg hadde ikke tid å fikse. Skulle fikse idag men det var for sent.

F8 under oppstart og så velge å gå til et bestemt Restore Point? Husker ikke akkurat hva som står på skjermen for å velge det. Da får du i hvert fall fjernet driveren som er kranglete.

Endret av roac
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...