larbjov Skrevet 9. juli 2005 Del Skrevet 9. juli 2005 Nylig kjøpt ny data, byttet fra P4 til AMD. Når jeg slår på PCen går alt som det skal helt til jeg får beskjeded NTLDR is missing Press CTRL+ALT+DEL to restart Noen som vet hva dette er og hva jeg skal gjøre? Lenke til kommentar
gunnard Skrevet 9. juli 2005 Del Skrevet 9. juli 2005 Har du prøvd å installere et operativsystem? Er HDDen også ny? Lenke til kommentar
Panz3r Skrevet 9. juli 2005 Del Skrevet 9. juli 2005 Det har absolutt ingen ting med CPU'en å gjøre, det har noe med oppstartsrekkefølga. Jeg hadde samme problem, det ble fikset med følgende rekkefølge: 1. Floppy 2. Dine forskjellige CD-rom/DVD-rom 3. Harddisk(s) Lenke til kommentar
gunnard Skrevet 9. juli 2005 Del Skrevet 9. juli 2005 Ja, problemet er at der han prøver å starte opp fra, finner han ikke de nødvendige filene til å starte opp (mest sannsynlig). Les mer her. Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 10. juli 2005 Del Skrevet 10. juli 2005 Er blitt noe kludd med MBR (Master Boot Record) på disken hvor det ligger informasjon om hvor oppstartsfilene til Windows ligger. Jeg har reparert et slik problem ved å sette i XP-CD'en og kjøre en repair. Lenke til kommentar
lars@digitalimpuls Skrevet 11. juli 2005 Del Skrevet 11. juli 2005 Ettersom at du har bytta i fra P4 til AMD så må du reinstalere windows på nytt. Det som antageligvis har skjedd er at diskene har fått en annen oppstartsrekkefølge på det nye hovedkortet. slik at når den prøver og starte opp så leter den på feil disk. Bør være mulighet og gjøre om på rekefølgen i bios. Men hvis su får gjort det og windows begyner og boote så vil du få en blåskjerm som sier at windows har problemer å grun av at det sitter aneledes hovekort og slikt der nå enn det gjorde da den ble instalert. Lars Lenke til kommentar
wil Skrevet 11. juli 2005 Del Skrevet 11. juli 2005 samme skjedde hos meg her om dagen. da jeg kobla til en 3dje disk. da hadde jeg glemt å sette Samsungen (systemdisken) som 1st boot. når jeg hadde gjort det funka alt men det anbefales at man reinstallerer Windows når man bytter CPU og HK. det bør man gjøre uansett hvilken CPU og hvilket HK man bytter. dette fordi at det kan bli litt kluss her og der. *må laste ned nyeste Bios til ny hk`et mitt* Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå