Abruzzi Skrevet 9. juli 2005 Del Skrevet 9. juli 2005 Se på det vedlagte bilde? Hva betyr det? Hva kan jeg gjøre for at nedlastningene til IPoden min skal gå raskere? Lenke til kommentar
TriNitroToluen Skrevet 9. juli 2005 Del Skrevet 9. juli 2005 Dette betyr at du har puttet ipoden som støtter USB2.0 i en USB1.1 port. Lenke til kommentar
gunnard Skrevet 9. juli 2005 Del Skrevet 9. juli 2005 Vinduet sier at du ikke har enheten din (iPoden altså) tilkoblet til en høyhastighets-USBport. Det vil si at du har koblet den til en port av typen USB 1.1 med en overføringshastighet (teoretisk) på 12Mbit/s, mens USB 2.0 kan teoretisk komme opp i 480Mbit/s. Enten har du ingen USB 2.0-porter på kabinettet ditt (kanskje HKet ditt ikke ståtter det), eller så har du bare koblet den til en USB 1.1-port. Dette (at det er USB 1.1) er ifølge Windows. For det kan hende at du bare ikke har installert en driver for USB 2.0 (høyhastighet-USB) i Windows. Dette må du gjøre i tillegg til den vanlige USB-port-drivern og til drivern for enheten din (iPod). Har du gjort det? Hvor ny maskin har du? Testet andre porter? Lykke til! Lenke til kommentar
Abruzzi Skrevet 9. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 9. juli 2005 Vinduet sier at du ikke har enheten din (iPoden altså) tilkoblet til en høyhastighets-USBport. Det vil si at du har koblet den til en port av typen USB 1.1 med en overføringshastighet (teoretisk) på 12Mbit/s, mens USB 2.0 kan teoretisk komme opp i 480Mbit/s. Enten har du ingen USB 2.0-porter på kabinettet ditt (kanskje HKet ditt ikke ståtter det), eller så har du bare koblet den til en USB 1.1-port. Dette (at det er USB 1.1) er ifølge Windows. For det kan hende at du bare ikke har installert en driver for USB 2.0 (høyhastighet-USB) i Windows. Dette må du gjøre i tillegg til den vanlige USB-port-drivern og til drivern for enheten din (iPod). Har du gjort det? Hvor ny maskin har du? Testet andre porter? Lykke til! Har to USB porter og med begge får jeg den meldigen. Datan er ca 1 år og noen måneder. Har installert IPod driveren men ikke noe USB 2 driver tror jeg. Lenke til kommentar
gunnard Skrevet 9. juli 2005 Del Skrevet 9. juli 2005 Dersom datamaskinene din var ny for ett godt år siden har du nok USB 2.0-porter. Vet du hva slags hovedkort du har? Da kan du prøve å laste ned USB 2.0-driver til det HKet. Du kan også sjekke på Enhetsbehandling under Universal seriell busskontroller. Står det noe som "USB Enhanced Host Controller"? Lenke til kommentar
Abruzzi Skrevet 9. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 9. juli 2005 Hva betyr dette at jeg gar tre på hver USB? Det er jo bare to utganger. Kan jeg få flere på noen måte uten at det går utover de andre? Det trenger jeg. Brukte man ikke USB for 1 1/2 år siden eller. Det er jo alt for få USB utganger på de gamle PCène. Lenke til kommentar
gunnard Skrevet 9. juli 2005 Del Skrevet 9. juli 2005 Seff brukte man USB da.. Men problemet ditt er nok bare at du ikke har installert "Enhanced USB", altså høyhastighets-USB-port (USB 2.0). Eller så kan XP ha identifisert hovedkortet ditt feil, men det tviler jeg på. Prøv å finn ut hvilket hovedkort du har, gå deretter på hjemmesiden til produsenten og last ned en driver for USB 2.0, høyhastighets-USB, Hi-Speed USB (ikke Full-Speed USB), "Enhanced USB" eller hva enn de måtte kalle det.. Lenke til kommentar
Abruzzi Skrevet 9. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 9. juli 2005 Ok. Hvor finner jeg ut det da? Lenke til kommentar
gunnard Skrevet 9. juli 2005 Del Skrevet 9. juli 2005 Hvis du ikke vet hva slags hovedkort du har, så kan du laste ned SiSoft Sandra eller et lignende program. Finnes sikkert et sted som Windows også oppgir det, men jeg vet ikke helt hvor det ligger... Lenke til kommentar
Abruzzi Skrevet 9. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 9. juli 2005 Takk! Holder på å laste ned nå. Lenke til kommentar
Abruzzi Skrevet 9. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 9. juli 2005 Ok. Installert nå. Hva skal jeg velge i menyen for å finne ut hvilket HK jeg har? Lenke til kommentar
gunnard Skrevet 9. juli 2005 Del Skrevet 9. juli 2005 Prøv "System Summary". Se under "Mainboard" og "Chipset". Finner du noe som kan minne om navnet på hovedkortet ditt? Lenke til kommentar
Abruzzi Skrevet 9. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 9. juli 2005 SIS Silicon Integrated Systems SiS735 CPU to PCI Bridge Er det riktig? Hvor kan jeg laste ned driver nå? Støtter det USB 2? Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 9. juli 2005 Del Skrevet 9. juli 2005 SIS 7001 er kjent for å gi USB 2.0 problemer , Du har sikkert ikke noen enhanced controller enablet og heller ikke synlig i devicemanager . Dog , noen har funnet en løsning/workaround : (siste post i denne tråden) http://club.cdfreaks.com/showthread.php?t=130981 Og ved hjelp av tipsene her : http://www.usbman.com/Guides/SiS%20USB%20T...nd%20Tricks.htm Lenke til kommentar
Abruzzi Skrevet 9. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 9. juli 2005 Og ved hjelp av tipsene her :http://www.usbman.com/Guides/SiS%20USB%20T...nd%20Tricks.htm Ok det er den siden jeg må bruke da? Skal jeg følge Disable USB Error Detection for Win98SE or Newer OS og prøve en og en av tipsene nedover til det virker? Hvordan ser jeg om det virker? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå