Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Noen som har fått ADSL 2+?

Anbefalte innlegg

Sitter her med en SDSL linje på 2 mBit, men lurer på om jeg skal gå over til ADSL 2+

Det jeg lurer på hvem det er som leverer ADSL 2+ nå?

Har sjekket litt rundt og ser at det er en del som reklamerer med at de kan tilby det, men er det noen i det hele tatt som har fått det?

Og i så fall hva er hastigheten dere oppnår?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har ADSL 2+ "egentlig". Problemet mitt er at det ikke er kapasitet inn til sentralen min, dermed er det kun 1024/1024 jeg får. Det fungerer bra. Har helst høyere fart ut enn inn.

Fiberkabelen skal være på plass i sentralen iløpet av juli. Etter det så satser jeg på større hastigheter. Regner ikke med å ha noe særlig mer enn 4 eller 8 mbit. Hva skal mann bruke større hastigheter til???

Eneste negative er at hastighet ut ikke kommer høyere enn 1,5mbit.

Lykke til

Lenke til kommentar
Regner ikke med å ha noe særlig mer enn 4 eller 8 mbit. Hva skal mann bruke større hastigheter til???

Jeg greier fint å maxe ut 4.2mbit'en min :p

4 eller 8 mBit...

Det klarer jo vanlig ADSL da..... Eller sliter jeg litt med infoen min....

Har også hørt noe om at ADSL2+ skal fungere på lengre avstander også. Stemmer dette?

Lenke til kommentar

Teoretisk skal Adsl2+ ha lengre rekkevidde enn vanlig adsl,i praksis er det fint lite som skiller..dette er testet ut på åsen sentral i Oslo(jeg jobber for Telenor,ikke i).Personen som det ble testet ut på ,hadde 2Mbit adsl fra før,med Adsl2+ fikk han også bare 2Mbit(ca 4,5km linje).....så denne kobberkabelen til telenor har nok utspillt sin rolle,,,,fiber er tingen..

Lenke til kommentar
Hastighetene dere snakker om er ikke spesielt mye å skryte av til å være neste generasjons "bredbånd".

Hastighetene her er vel det samme som vanlig ADSL også kan levere...:ermm:

Jeg har ADSL2+ med 8000/900 kbit fra SmartCall.

Uthastigheten er litt over hva jeg skal ha, men inn er ca. 8000 kbit/s vanligvis.

ADSL2+ fungerer bra, har enda ikke hatt noe trøbbel med linja mi.

Må bare spørre; Er du sikker på at det er ADSL 2+ og at det ikke bare er vanlig ADSL med max hastighet du har fått? :whistle:

Lenke til kommentar
Må bare spørre; Er du sikker på at det er ADSL 2+ og at det ikke bare er vanlig ADSL med max hastighet du har fått?  :whistle:

Om du hadde giddet å lese på SmartCall sin side jeg linket til, så står det spesifikt at det er ADSL2+. Dette ble også opplyst som grunn til at jeg måtte bytte modem for å få de nye hastighetene.

Smartcall presenterer for første gang i Trondheim ADSL 2+. Teknologien som gir mer fart - til meget gode priser. Bestill ved å trykke på ønsket pakke til høyre i tabellen.

På Ringvegen, Kolstadflaten og Midteggen leverer vi ADSL 2+. Bredbåndet leveres over første telefonuttak i leiligheten.

Endret av skag1
Lenke til kommentar
Må bare spørre; Er du sikker på at det er ADSL 2+ og at det ikke bare er vanlig ADSL med max hastighet du har fått?   :whistle:

Om du hadde giddet å lese på SmartCall sin side jeg linket til, så står det spesifikt at det er ADSL2+. Dette ble også opplyst som grunn til at jeg måtte bytte modem for å få de nye hastighetene.

Smartcall presenterer for første gang i Trondheim ADSL 2+. Teknologien som gir mer fart - til meget gode priser. Bestill ved å trykke på ønsket pakke til høyre i tabellen.

På Ringvegen, Kolstadflaten og Midteggen leverer vi ADSL 2+. Bredbåndet leveres over første telefonuttak i leiligheten.

My bad.

Synes det er litt rart at når de først skal levere ADSL 2+ så leverer de kun med hastigheter som ikke overstiger vanlig ADSL. Ville i det minste tro at de klarte å overstige 10 mBit. Men hvis du sier det så.

Hvordan er pingtid samenlignet med vanlig ADSL? Tenker da på en vanlig ping til vg eller .no. Forutsetter jo selvfølgelig at du har hatt vanlig adsl før da...

EDIT: typo

Endret av r_k
Lenke til kommentar

I de skrivene vi fikk sto det at dette var et pilotprosjekt for ADSL2+ i Trondheim, så jeg regner med de relativt lave hastighetene på sikt vil bli oppgradert.

Jeg merket et stort hopp i pingtiden ved onlinespilling, dog jeg ikke spiller så ofte online.

Pingtiden nå mot vg.no og dagbladet.no er begge på 32 ms i snitt. Har hørt SmartCall ikke er kjent for de beste pingtidene, og jeg må si at NGT var langt bedre på pingtider selv med gammel Charlie. :hrm:

Etter oppgradering sank pingtiden mot bastardservers fra rundt 130-140ms i snitt til 80-90ms i snitt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...