Daniel Skrevet 9. juli 2005 Del Skrevet 9. juli 2005 Vennen min fikk seg ny PC her om dagen, som jeg hjalp ham å bygge. Den virker fint helt til han prøver å starte noe som helst form for 3D-grafikk (spill, 3D-modelleringsprogrammer, osv.). Det som skjer er at skjermen deles opp i ruter, som er delt diagonalt, hvor den ene halvdelen bytter mellom diverse farger, og den andre halvdelen til tider viser spillet. Jeg antar at dette kommer av noe feil med skjermkortet, et GeForce 6600GT fra ASUS, med PCI-E-grensesnitt. Vi har prøvd forskjellige drivere og reinstallering av Windows XP, begge deler uten resultater. Det var ingen kontakter for ekstra strømtilførsel på skjermkortet, men derimot en liten kontakt som den for å koble skjermkortet og hovedkortet sammen, som vi ikke har noe å koble på. Noen som vet hva problemet kan være, og hvordan det eventuelt kan løses? Og hva er den lille kontakten til? Lenke til kommentar
SteinF Skrevet 9. juli 2005 Del Skrevet 9. juli 2005 6600GT trenger ikke ekstra strøm nei. Men jeg forstår ikke hva den ekstra kontakten kan være til. Kan du legge ut et bilde av den? Kanskje noen her har vært borti lignende før og kan forklare hva den er til. men derimot en liten kontakt som den for å koble skjermkortet og hovedkortet sammen, Det der syns jeg var skrevet litt rart. Lenke til kommentar
notalive Skrevet 9. juli 2005 Del Skrevet 9. juli 2005 Hvor mange watt er PSUen til kameraten din? Det der syns jeg var skrevet litt rart. Enig. nerdVANNA, du må skrive skikkelig, forståelig norsk. Lenke til kommentar
Daniel Skrevet 10. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 10. juli 2005 (endret) Den lille kontakten jeg snakket om tror jeg nok er for SLI, etter å ha sett følgende bilder: Kontakten er på samme sted, og er på størrelse med de på bildene. PSU-en, fra NorthQ, er på 400 watt. Endret 10. juli 2005 av nerdVANNA Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå