Cerwell Skrevet 28. juli 2002 Del Skrevet 28. juli 2002 Hei. Da jeg flyttet boot disken min fra gammel maskin, til den nye, fikk jeg bsod med følgende melding: "Inaccessible Boot Device". Feilen melder seg like etter at win2k's 640x480 farge boot-screen er oppe. Noen forslag? Ev bios instillinger osv. Alt mottas med takk :smile: System: Abit BD7 P4 NW 512 WD 20GB Lenke til kommentar
Goldelf Skrevet 28. juli 2002 Del Skrevet 28. juli 2002 Quote: Den 2002-07-28 19:17, Cerwell skrev:Hei.Da jeg flyttet boot disken min fra gammel maskin, til den nye, fikk jeg bsod med følgende melding: "Inaccessible Boot Device". Feilen melder seg like etter at win2k's 640x480 farge boot-screen er oppe.Noen forslag? Ev bios instillinger osv.Alt mottas med takk :smile:System:Abit BD7P4 NW 512WD 20GB Eg fikk denne under installasionen av win2k, måtte installere driverene til disk kontrolleren. Lenke til kommentar
Killer_DT Skrevet 30. juli 2002 Del Skrevet 30. juli 2002 Sjekk at du har riktig HD som bootdevice. Boot på win2000 CD'en, så tar du repair windows installation, så pleier jeg¨å få opp to valg: Recovery console og fix entire installation (eller noe) Hvis du får opp recovery console som mulighet, så tar du den. Så logger du deg inn og slikt, så skriver du fixmbr. Og vips det funker igjen. Funker ikke dette eller du ikke får opprecovery console, så tar du den andre muligheten etter du har valgt repair previous installation. Lenke til kommentar
TooBorg Skrevet 30. juli 2002 Del Skrevet 30. juli 2002 Hadde samme problem, ingen på noen forum som kunne hjelpe. Endte med at jeg måtte slette partisjon og formatere på nytt før det funket. Good Luck Lenke til kommentar
Killer_DT Skrevet 31. juli 2002 Del Skrevet 31. juli 2002 Funker ikke det jeg sa? Jeg fikk diskkræsj (windows krasj) senest i går kvled og da brukte jeg den metoden som jeg nevnte, og win2000 var oppe igjen etter 10min. Lenke til kommentar
Cerwell Skrevet 31. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2002 Takk for tipsene folkens. Nå er alt oppe og går igjen. Mulig at det var en signatur i den gamle installasjonen som blokkerte. La ihvertfall over en ny install av w2k, så nå suser det herlig i det nye tårnet :smile: Lenke til kommentar
Cerwell Skrevet 1. august 2002 Forfatter Del Skrevet 1. august 2002 Hei igjen. Nå har jeg egentlig avsluttet denne, men ville legge til at den samme melding kom på maskin nr.2 da jeg prøvde samme stunt der. (Gammel boot disk - Ny maskin). Igjen rettet av en frisk install :smile: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå