Knuty Skrevet 28. juli 2002 Del Skrevet 28. juli 2002 Heisann.. Syns maskinen min etterhvert begynner å bli litt sliten, så jeg kunne tenke meg å oppgradere snart. Det er lurer på er om noen av dere kunne gi meg litt tips. :smile: Jeg har følgende hardware nå.. Jetway 663 AS Ultra Hovedkort T-bird 1400mhz (266 mhz fsb) 256mb sd ram (Hyundai) Chaintech GF2 GTS 32mb ddr 300w psu. Vil ha en oppgradering som varer en stund.. Bør jeg bytte hovedkort, så jeg slipper å slite med sd-ram'en? (Regner med den blir en flaskehals i lengden) Alle tips og råd mottas med takk.. Si fra hvis det er noe jeg har glemt å nevne her. Mvh. Knuty Lenke til kommentar
Felix_ Skrevet 28. juli 2002 Del Skrevet 28. juli 2002 Denne her hadde jeg ikke giddi å oppgradere ... Lenke til kommentar
jonathan Skrevet 28. juli 2002 Del Skrevet 28. juli 2002 kjøp et gf4 ti 4200/4400, de får du til +-1500kr, og kanskje en 256mb ram brikke HVIS du får den BILLIG. Vent med noe annet intill det har kommet noe som er skikkelig mye bedre (feks SATA) Lenke til kommentar
robinei Skrevet 28. juli 2002 Del Skrevet 28. juli 2002 ...og ClawHammer(med DDR-II hvis du gidder å vente) Lenke til kommentar
Knuty Skrevet 28. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2002 Så jeg skal bare vente på Serial Ata..? Mulig jeg selger den til bruttern eller på qxl også, og går over til P4 også. Får se om det blir noe greie på Clawhammer også.. (blir den dyr?) Når kommer SATA forresten, og hva er så bra med det? Noen som kan foklare hva det egentlig er? [ Denne Melding var redigert av: Knuty på 2002-07-28 20:11 ] Lenke til kommentar
r0nin Skrevet 29. juli 2002 Del Skrevet 29. juli 2002 Her kan du lese mer om serial ata. http://www.serialata.org/faqs.html Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 29. juli 2002 Del Skrevet 29. juli 2002 Ville bytta ut grafikkortet, og kjøpt mere ram, hvis du absulutt skal gjøre noe. Da har du en maskin som holder i massevis. Selv grafikkortet holder en stund til, hvis du ikke er ute etter det beste. Stalltipset er da grafikkort(kanskje) og ram. Lenke til kommentar
bidz Skrevet 29. juli 2002 Del Skrevet 29. juli 2002 holder med de andre her, en 256mb stick til, og skjermkort oppgradering. Dersom du føler behovet for og oppgradere CPU'en også, så koster jo en XP2000+ CPU ca. 1100 kroner nå (komplett.no), men sjekk at hovedkortet støtter den cpu'en først. Jeg skal personlig vente på Hammer cpu'ene før jeg skal oppgradere hele systemet igjen, en merker lite av og gå for litt kjappere cpu'er nå til dags (har en XP2000+, som jeg fint kan klokke til 1867mhz om jeg vil (XP2300+), men det trengs ikke.. og prioriterer heller og kjøre cpu viften på 7v (2000rpm, 80mm zalman) og få det så stille som mulig) :smile: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå