Gå til innhold

Blå/lilla skjær på min dell 2005fpw... Normalt?

samye83

Anbefalte innlegg

Når skjermen er svart og jeg ser på den i en annen vinkel, blir skjermen litt lilla/blåaktig. Og jeg lurer på noen der ute har det samme problemet som meg? Problemet dukker opp kun når skjermen er svart, som for eksempel når screensaver kommer opp... :no: Også sliter jeg med veldig mye baklys på hjørnene.

Håper at det er noen der ute som kan gi meg par råd. Er det noe galt med skjermen, så vurderer jeg å ta kontakt med dell.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvilken vinkel du begynner å merke dette på er mest avhengig av paneltype og generell kvalitet på skjermen. 30 grader høres litt dårlig ut, men det er nok neppe en defekt på skjermen, heller "dårlig kvalitet".

Innsynsvinkel har dog aldri plaget meg mye. Det er ikke så ofte jeg flokker familien sammen for å se på monitoren min liksom. TV blir litt anderledes enn en LCD =)

-BAA

Lenke til kommentar

Lilla fargetone kommer frem kun når det er svart bakgrunn på skjermen. I windows kan jeg ikke legge merke til noe forandring. Selv når jeg ser på skjermen med 70-80 graders vinkel. Derfor jeg syntes at det var så rart...

Det er ikke så ofte man ser på skjermen med helt svart bakgrunn heller :p Så egentlig er det ikek et stort problem. Baklyset er et større problem når jeg ser på film og sånt. Min nec 1770nx var suveren på dette området. Nesten null gjennomskinn.

Lenke til kommentar

noen mulighet for at det er antirefleksjons coatinga paa skjermen som gir lillaskjaer naar lys reflekteres i det? Har en smekker AG Neovo som er med glassplate og greier, men naar det er svart bilde hender det seg at det blir lilla skjaer i enkelte hjoerner om taklampa treffer rett. Fargen kan jeg se er paa fremsida av glasset og ikke i selve LCD panelet. Kanskje vanskeligere aa se at det ikke er panelet paa skjermer med kun tynn plasscoating forran?

-

Per Christian

Endret av Flippo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...