samye83 Skrevet 9. juli 2005 Del Skrevet 9. juli 2005 Når skjermen er svart og jeg ser på den i en annen vinkel, blir skjermen litt lilla/blåaktig. Og jeg lurer på noen der ute har det samme problemet som meg? Problemet dukker opp kun når skjermen er svart, som for eksempel når screensaver kommer opp... Også sliter jeg med veldig mye baklys på hjørnene. Håper at det er noen der ute som kan gi meg par råd. Er det noe galt med skjermen, så vurderer jeg å ta kontakt med dell. Lenke til kommentar
linge Skrevet 15. juli 2005 Del Skrevet 15. juli 2005 Har lagt merke til dette både på min egen skjerm og hos en kamerat, så jeg tror dette er vanlig. Men det er kun i temmelig skrå vinkel på sorte felt... Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 16. juli 2005 Del Skrevet 16. juli 2005 Ingen LCD skermer har perfekt bilde i skarpe synsvinkler. Dette er helt normalt til en viss grad på alle LCD monitorer. -Stigma Lenke til kommentar
samye83 Skrevet 16. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 16. juli 2005 Jeg begynner å merke fargeforandringen ved ca 30 graders vinkel. Men siden dere sier at det er vanlig for jeg bare holde ut med dette hehe Kan ikke forvente altfor mye av en 20" skjerm i denne prisklassen. Takk for svar Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 16. juli 2005 Del Skrevet 16. juli 2005 Hvilken vinkel du begynner å merke dette på er mest avhengig av paneltype og generell kvalitet på skjermen. 30 grader høres litt dårlig ut, men det er nok neppe en defekt på skjermen, heller "dårlig kvalitet". Innsynsvinkel har dog aldri plaget meg mye. Det er ikke så ofte jeg flokker familien sammen for å se på monitoren min liksom. TV blir litt anderledes enn en LCD =) -BAA Lenke til kommentar
samye83 Skrevet 16. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 16. juli 2005 Lilla fargetone kommer frem kun når det er svart bakgrunn på skjermen. I windows kan jeg ikke legge merke til noe forandring. Selv når jeg ser på skjermen med 70-80 graders vinkel. Derfor jeg syntes at det var så rart... Det er ikke så ofte man ser på skjermen med helt svart bakgrunn heller Så egentlig er det ikek et stort problem. Baklyset er et større problem når jeg ser på film og sånt. Min nec 1770nx var suveren på dette området. Nesten null gjennomskinn. Lenke til kommentar
Flippo Skrevet 19. juli 2005 Del Skrevet 19. juli 2005 (endret) noen mulighet for at det er antirefleksjons coatinga paa skjermen som gir lillaskjaer naar lys reflekteres i det? Har en smekker AG Neovo som er med glassplate og greier, men naar det er svart bilde hender det seg at det blir lilla skjaer i enkelte hjoerner om taklampa treffer rett. Fargen kan jeg se er paa fremsida av glasset og ikke i selve LCD panelet. Kanskje vanskeligere aa se at det ikke er panelet paa skjermer med kun tynn plasscoating forran? - Per Christian Endret 23. juli 2005 av Flippo Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå