xt9800 e bæst Skrevet 9. juli 2005 Del Skrevet 9. juli 2005 hadde tenkt å blåse litt mer liv i Xp3200+en min, men får den ikke stabil høyere enn 2300mhz når jeg kjører 1T på rammen, men når jeg kjører 2T er den stabil opptil 2500mhz, noe som kan gjøres får å få den like stabil på 1T som på 2T? er det rammen som stopper det eller er dette normalt? Har prøvd å øke spenningene fra 2.65 til 2.90 og å senke timingsene, men finner ikke ut noe. Abit AN7 Amd Athlon xp 3200+ 2200mhz stock Corsair pc4000 2x 512mb 3.3.3.8 @ 2.2.2.11 TT BigWater 500w PSU Lenke til kommentar
Dr.X Skrevet 11. juli 2005 Del Skrevet 11. juli 2005 Er nok lite du får gjort da gitt.. Lenke til kommentar
Bob Ibsen Skrevet 11. juli 2005 Del Skrevet 11. juli 2005 hadde tenkt å blåse litt mer liv i Xp3200+en min, men får den ikke stabil høyere enn 2300mhz når jeg kjører 1T på rammen, men når jeg kjører 2T er den stabil opptil 2500mhz, noe som kan gjøres får å få den like stabil på 1T som på 2T? er det rammen som stopper det eller er dette normalt? Jeg regner med at CPUer er låst, siden det er command raten som bestemmer hvor høy intern klokkefrekvens du får... Det eneste jeg kan tenke meg ville hjelpe på stabiliteten med 1T, er å redusere minnemengden (noe som vel neppe er aktuelt). På denne plattformen skal man være hoppende fornøyd om man klarer full stabilitet (spesielt 3D-stabiliteten er vanskelig) på 230 FSB med 2x512MB og 1T command rate. Sånn er det bare. Noen minnebrikker oppfører seg radikalt annerledes mellom 1T og 2T, slik at man vil få helt forskjellige øvrige timinger (CAS, tRP, etc). BH-5 brikkene oppfører seg temmelig like under begge scenariene, mens noen Hynix-baserte brikker jeg har, knapt er til å kjenne igjen om jeg skifter til 1T - da må jeg bruke mye slakkere timinger ellers. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå