Gå til innhold

Er det Usosialt og sitte ved pcn 5 timer i døgnet?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vel. kommer jo helt ann på hva du gjør utenom det. Om du jobber 7,5 timer dagen eller går på skole elns. så får du jo kontakt med folk utenom. Når jeg kommer hjem etter en lang dag på jobb har jeg fått folk og de dumme spørsmålene deres langt opp i halsen, så da er det godt å sette seg foran pc'en og gjøre det jeg vil uten telefoner om ringer og folk som tror du er fritt vilt.

Lenke til kommentar

Usosialt å sitte 5t med en PC? Kommer jo veldig an på hva du gjør da. Spiller du spill er det jo klart man er ganske så usosial såfremt det ikke innebærer kommunikasjon. Å derimot sitte og chate med venner på MSN, ICQ eller tilsvarende vil jeg derimot si vil være sosialt.

5t er forøvrig ganske lite. Klarer selv over 16t på en "god" dag, og da sitter jeg ikke mye, om i det heltatt, med spill egentlig...

Lenke til kommentar

Selv om du kommuniserer med andre folk gjennom spill etc. så er det jo et poeng å komme seg ut litt og sånt da...

Men det er jo også en bra måte å holde kontakt med folk på.. MSN, mail, fora, etc.. Og hvis man spiller med kompiser og har teamspeak/ventrilo så snakker man jo om alt mulig annet i tillegg til spillet, omtrent som om man satt sammen og så en film eller gjorde noe annet..

Så lenge man faktisk kommer seg ut blant folk også, kan man godt sitte 5t/dag ved pc-en og være normal synes jeg.. (ikke at det å være normal er et must, men sånn.. at du ikke har "issues")

Lenke til kommentar

neida er ikke usosialt , eg sitter her mye mere og spiller halo2 online når eg ikke er her , så 5 timer er ikke ille .

og er er sosiale og er med venner når eg har fri helg fra jobben , trenger ikke henge med dem hver dag , faktisk så her eg fått meg ver rl venner via halo 2.

eg spilte liksom mye med en gjeng som kommer fra div plasser som bor i stavenger , invitert han ene meg på fest . der traffe eg fleir av di som eg spilte meg , og en og en annen ble rimelig gode venner og nå er vi mye på byen samme eller gjør andre ting , vi har rimelig mye felles og har få andre venner her i byen , er helt utrolig og tenke på , altså og få real life venner via et online spill

Lenke til kommentar

Hvis du har få venner er det jo ikke usosialt, for da er det jo ingen som bryr seg hva du gjør uansett. Bortsett fra mora di kanskje. Problemet med å være antisosial tidlig i ungdommen, er at man gjerne fortsetter med det langt oppi 20-30 årene hvis man ikke endrer seg kraftig. Og det er ikke særlig lett å endre atferd så drastisk uten hjelp. Da ender man opp som meg. 27 år, ikke dame, 2-3 gode kompiser, som aldri tør å gå ut på byen. Det er jo greit så lenge man går på skole og MÅ treffe folk hver dag. Men når man bor alene skjer ikke det, og da blir man apatisk og orker ikke gå ut uansett.

Endret av Bitex
Lenke til kommentar

det er er det jeg driver med på datan:

- mye MSN

- Tilbringer en del tid på HW Forum

-Spiller for.eks BF 1942, CS, HF2, og WoW

det er vel det jeg gjør når jeg er på datan,

jeg selv syns ikke det så usosialt, hva syns dere? jeg snakker jo med venner på MSN og tilbringer en god del av helga med jenter

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...