Gjest Slettet-CkrM7QVpfE Skrevet 9. juli 2005 Del Skrevet 9. juli 2005 (endret) bare for å få en slik tråd for å forstå litt mer setter opp en liste som jeg tror er riktig dette er selfølgelig ment som standard svar siden mange bruker har stillegående vifter o.s.v. i pcen sin 1:kabinettvifter 2:andre vifter som skjermkort og prossesor vifter 3:harddisk 4:PSU 5:Bios høytalere 6:prossesor kjernen tja er det noen forandringer her nå eventuelt flere bråkmakere;P jaja vet at mye avhenger hva slags spec alle har men er vel mulig allikavel å komme med hva som vanligst bråker mest allikavel Endret 9. juli 2005 av KRAFortune Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 9. juli 2005 Del Skrevet 9. juli 2005 nja,. noen hardisker bråker værre en standard vifer åsså har du bios høytalern. den kan lage ganske høye pipelyder Lenke til kommentar
apwr Skrevet 9. juli 2005 Del Skrevet 9. juli 2005 Støy kommer jo helt an på hvilket skjermkort, hvilken harddisk, hvilke vifter osv som sitter i datamaskinen, så å gi en konkret svar på dette er helt umulig. Støykildene kan variere mye fra PC til PC. Lenke til kommentar
DaWeed Skrevet 9. juli 2005 Del Skrevet 9. juli 2005 4:prossesor kjernen Nei, denne bråker ikke mye, den er faktisk tilnærmet helt stille. Ellers er det vanskelig å si hva som bråker mest, da det spørs heelt på viftene. Lenke til kommentar
Spirre Skrevet 9. juli 2005 Del Skrevet 9. juli 2005 vifter er vanligvis det som bråker mest ja. eventuelt harddisker, ofte dersom de er skadet eller utslitte Lenke til kommentar
JimL Skrevet 9. juli 2005 Del Skrevet 9. juli 2005 Mine erfaringer tilsier vifter fra skjermkort, strømforsyning og prosessorkjøler. Varierer selvsagt fra oppsett til oppsett, men dette er vanligvis synderene. Lenke til kommentar
Rettetast Skrevet 9. juli 2005 Del Skrevet 9. juli 2005 ... eventuelt harddisker, ofte dersom de er skadet eller utslitte Da vil jeg tro at det er eieren av PC'en som bråker aller mest... Lenke til kommentar
Spirre Skrevet 9. juli 2005 Del Skrevet 9. juli 2005 ... eventuelt harddisker, ofte dersom de er skadet eller utslitte Da vil jeg tro at det er eieren av PC'en som bråker aller mest... hva mener du med det? Lenke til kommentar
blackbrrd Skrevet 9. juli 2005 Del Skrevet 9. juli 2005 Bråkmakere i pc'n: Vifter - vanligvis: a) cpu vifte b) kabinett vifte c) powersupply vifte d) chipsett vifte - vanskelig å få gjort noe med e) skjermkort vifte - vanskelig å få gjort noe med Harddisk Dvd/CD spiller/brenner Lenke til kommentar
JimL Skrevet 9. juli 2005 Del Skrevet 9. juli 2005 (endret) d) chipsett vifte - vanskelig å få gjort noe med Hm? Kjøp en passiv zalman-kjøler til 49 eller kjør på vannkjøling. Problem solved Endret 9. juli 2005 av JimL Lenke til kommentar
Pels Skrevet 9. juli 2005 Del Skrevet 9. juli 2005 @ blackbrrd: Du kan skifte vifter eller gå til vannkjøling. Lenke til kommentar
Innos Skrevet 9. juli 2005 Del Skrevet 9. juli 2005 Hvis du leser de anmeldelsene ser du at den ikke er god nok til å kjøle nyere chipsette, 2 av de som anmelder der har nf7, et gammelt hk til socket a, mens han med s939 kort sa chipsett var på 60grader med den, men den funka fint med gammelt kort skrev han, så er nok ikke noe alternativ for oss med nyere hk. Lenke til kommentar
JimL Skrevet 9. juli 2005 Del Skrevet 9. juli 2005 (endret) Hvis du leser de anmeldelsene ser du at den ikke er god nok til å kjøle nyere chipsette, 2 av de som anmelder der har nf7, et gammelt hk til socket a, mens han med s939 kort sa chipsett var på 60grader med den, men den funka fint med gammelt kort skrev han, så er nok ikke noe alternativ for oss med nyere hk. Greit nok, bare brukt det på de to (tre?) siste maskinene jeg har smekka sammen, vært heldig jeg da (edit: var ikke ment sarkastisk altså, skal ha varmeproblemene i bakhodet neste gang jeg bygger). Hva med å montere en liten vifte over en kjøler som den jeg linka til, og slenge på en liten motstand så den kjører på litt lav hastighet? Trenger jo bare luftstrøm for å ta vekk den varme luften. Menne, off topic.. Hehe. Endret 9. juli 2005 av JimL Lenke til kommentar
wil Skrevet 9. juli 2005 Del Skrevet 9. juli 2005 hos meg er det CPU vifte, PSU Vifte, men denne kan reguleres som man vil. og seff de 2x 120 GB diskene mine da og den eksterne maxtor disken min. Samsungen hører jeg nesten ikke. Skjermkortet hører jeg ikke at bråker. ei heller på det andre skjermkortet som er et GE-Force 4 Ti4200 kort. der hører jeg heller ikke noe bråk. Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 9. juli 2005 Del Skrevet 9. juli 2005 (endret) Siden en del variere med hvilke ting du har i dataen, kan du ikke si at psu`en alltid er synderen. Hos meg er det iallefall slik. 1. Hdd (ingenting å gjøre her tror jeg) 2. Skjermkort ( skal montere vannkjøing så snart pengene strekker til) 3. vifter ellers(på hdd, i kabinettet) 4. Vifte på radiator. 5. PSU (hvis det i det hele tatt kommer noen lyd fra denne) Før jeg fikk vannkjøing var det nok cpu-kjøleren som bråkte mest, men den er fikset. Endret 9. juli 2005 av Ozelot Lenke til kommentar
Halvsame Skrevet 11. juli 2005 Del Skrevet 11. juli 2005 6. Pumpa til vannkjølinga. Lenke til kommentar
haakie Skrevet 11. juli 2005 Del Skrevet 11. juli 2005 Støy kommer jo helt an på hvilket skjermkort, hvilken harddisk, hvilke vifter osv som sitter i datamaskinen, så å gi en konkret svar på dette er helt umulig. Støykildene kan variere mye fra PC til PC. helt enig Lenke til kommentar
Stonescream Skrevet 11. juli 2005 Del Skrevet 11. juli 2005 skjermkortvifte og evt hovedkortvifte. de små illsinte 40mm viftene... grr men ikke nå lenger. nå er det during fra vannpumpen og litt harddiskaktivitet som lager mest bråk i min shuttle. Lenke til kommentar
Torjus Skrevet 11. juli 2005 Del Skrevet 11. juli 2005 Chipset vifta var ihvertfall værst hos meg... byttet den med denne Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 11. juli 2005 Del Skrevet 11. juli 2005 6. Pumpa til vannkjølinga. Ikke til bigwater-eiere, for den stopper somregel Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå