Gå til innhold

hva bråker mest i en pc?

Gjest Slettet-CkrM7QVpfE

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-CkrM7QVpfE

bare for å få en slik tråd for å forstå litt mer

setter opp en liste som jeg tror er riktig

dette er selfølgelig ment som standard svar siden mange bruker har stillegående vifter o.s.v. i pcen sin

1:kabinettvifter

2:andre vifter som skjermkort og prossesor vifter

3:harddisk

4:PSU

5:Bios høytalere

6:prossesor kjernen

tja er det noen forandringer her nå eventuelt flere bråkmakere;P

jaja vet at mye avhenger hva slags spec alle har men er vel mulig allikavel å komme med hva som vanligst bråker mest allikavel

Endret av KRAFortune
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du leser de anmeldelsene ser du at den ikke er god nok til å kjøle nyere chipsette, 2 av de som anmelder der har nf7, et gammelt hk til socket a, mens han med s939 kort sa chipsett var på 60grader med den, men den funka fint med gammelt kort skrev han, så er nok ikke noe alternativ for oss med nyere hk.

Lenke til kommentar
Hvis du leser de anmeldelsene ser du at den ikke er god nok til å kjøle nyere chipsette, 2 av de som anmelder der har nf7, et gammelt hk til socket a, mens han med s939 kort sa chipsett var på 60grader med den, men den funka fint med gammelt kort skrev han, så er nok ikke noe alternativ for oss med nyere hk.

Greit nok, bare brukt det på de to (tre?) siste maskinene jeg har smekka sammen, vært heldig jeg da (edit: var ikke ment sarkastisk altså, skal ha varmeproblemene i bakhodet neste gang jeg bygger). Hva med å montere en liten vifte over en kjøler som den jeg linka til, og slenge på en liten motstand så den kjører på litt lav hastighet? Trenger jo bare luftstrøm for å ta vekk den varme luften.

Menne, off topic.. Hehe.

Endret av JimL
Lenke til kommentar

hos meg er det CPU vifte, PSU Vifte, men denne kan reguleres som man vil. og seff de 2x 120 GB diskene mine da og den eksterne maxtor disken min. Samsungen hører jeg nesten ikke.

Skjermkortet hører jeg ikke at bråker. ei heller på det andre skjermkortet som er et GE-Force 4 Ti4200 kort. der hører jeg heller ikke noe bråk.

Lenke til kommentar

Siden en del variere med hvilke ting du har i dataen, kan du ikke si at psu`en alltid er synderen.

Hos meg er det iallefall slik.

1. Hdd (ingenting å gjøre her tror jeg)

2. Skjermkort ( skal montere vannkjøing så snart pengene strekker til)

3. vifter ellers(på hdd, i kabinettet)

4. Vifte på radiator.

5. PSU (hvis det i det hele tatt kommer noen lyd fra denne)

Før jeg fikk vannkjøing var det nok cpu-kjøleren som bråkte mest, men den er fikset.

Endret av Ozelot
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...