Gå til innhold

Erstatte Koss Porta Pro. Men med hva?


Anbefalte innlegg

har brukt porta pro i nesten 3 år nå. Er egentlig fornøyd med de, men etter en liten ulykke på jobben må jeg kjøpe ny headsett. Headsett ska brukes til spill på pc og musikk fra pc og ipaq. Så den bør være lette å drive. Og ikke så store heller. Max pris er ca 800. Noen anbefalinger?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Koss porta pro har livstidsgaranti. ta den med til butikken du kjøpte den, så får du ny. det hjelper på om du har kvitering, men mange butikker krever ikke dette. grunnen er livstidsgarantien, men enkelte butikker vil ikke ta inn headsett som ikke er kjøpt i deres butikk.

Lenke til kommentar
en ting til; om du ikke har kvitering og butikken du kjøpte de hos ikke vil ta det inn, kan du høre med andre butikker om de kan ta det inn til reparasjon.

Den butikken jeg kjøpte de ligger ca 2000 km fra der jeg bor nå... kvitering er også der et eller annet sted... Og så trur jeg ikke at garantien dekker den type skader jeg har. Klarte jo å legge en 20 kg tunge avispakke opp på dem :no:

 

To Sinsen: Skal ta en tur til Hi-fi Center Kjeden på mandag :thumbup:

 

edit: så nå at komplett har Sennheiser PXC 250 på tilbud. Noen meninger om dem?

Endret av a_f
Lenke til kommentar
har hørt om folk som har sittet seg på headsettet og fått det på garantien. det er verd et forsøk.

Det skader ikke å prøve. Får vel gjort det på mandag. Slik som jeg forsto, så det e vel bare ta en tur til en butikk som selger Koss? Så litt på hjemmesiden til Koss, men fant ingenting der om retur...

Lenke til kommentar

Gikk gjennom de fleste butikker som selger headsets i Trondheim. Hørte på Sennheiser PX 100 op PX 200. Lyden var god , og de va ganske behagelige å ha på. Men det var noe som manglet i lydbildet i forhold til Porta Pro. Sony sine MDR-300 var ok, men den 5 meter lange ledningen er ikke så kult å ha med når mag går tur eller jobber. AKG-26 var ikke gode å ha på. Også lyden var litt tørr. B&O Form 2 så litt rart ut. Og så faller den av hvis man beheger litt på hodet. Det eneste headsett så er bra på alle måter(av de jeg har prøvd idag) var Bose TriPort. Men med den prislappen de hadde (1400) var det litt for mye...

Så slik det ser nå, så blir det enda en par med Porta Pro. Fram til jeg får spart til Bose TriPort :)

 

men er det noen andre headset i prisklasse mot 1500 som er verd å se på?

 

Edit: og når det gjelder den Porta Pro som jeg har nå, så nesten ingen butikker ville ta seg av garantien. Og i den butikken som ville gjøre det, måtte jeg betale nesten 200 kroner i frakt...

Endret av a_f
Lenke til kommentar
Ta en titt på Grad Labs sine SR80 og SR60. SR60 ligger i alle fall i din prisklasse. De fåes på Hi-Fi klubben i alle fall.

Fant ingenting om dem på Hi-fi klubbens sider... og de heter vel Grando?

 

Hvis du var fornøyd med koss porta pro så er det jo alltids en mulighet til og gå til anskaffelse av et nytt sett. du far dem jo for under 400 kroner nå for tida.

 

Hvis bruken har forandret seg, og du vil ha et mere gaming headset med mikroforn og slikt så kan det ære verdt og se på koss sb45 eller sennheiser pc150.

 

Lars

Spiller ikke spill hvor man må bruke mikrofon. Så hovedoppgave til den nye headsett er musikk fra pc og ipaq. Og siden gamle headsett er ødelagt, så er det fint med noe nytt(og bedre). Og siden jeg og dama mi liker forskjellig musikk, så det blir litt mere aktiv bruk av headsett fra min side. og da er jo det fint med noe som mere komfortabel å ha på enn Porta Pro.

Lenke til kommentar

Vil bare slenge inn min helhjertede støtte til Gradoene, da særlig SR80, de er av de beste jeg har eid, men da blir prisen litt høyere enn du antydet i den første posten...

 

Likevel, mine har holdt helt fint i fire-fem år nå, så det er nok ingen dårlig investering.

 

Du finner forøvrig Grado her, men det er kanskje feil by.

 

Hifiklubben på Grünerløkka/Torshov i Oslo fører dem i alle fall også, selv om de ikke har dem på nettsidene sine.

Endret av Sinsen
Lenke til kommentar

Vær obs på at Grado er latterlig overpriset i Norge (og de fleste land utenfor USA).

Selv om man legger til frakt og moms, er Grado dobbelt så dyr i Norge.

Butikker i USA får ikke lov til å selge ut av landet.

Det er Grado's egen politikk.

 

Prøv heller å få tak i Alesandro. Det er stort sett rebadge'ede Grado, som kan eksporterest.

http://www.alessandro-products.com/headphones.html

 

I prisklassen opp til 1.500,- har man mye fint å velge mellom.

F.eks. disse:

 

- Sennheiser HD595

- Sennheiser HD280 Pro

- Beyerdynamic DTX900

- Beyerdynamic DT770-80 Pro (på kampanje nå)

- Beyerdynamic DT990 Pro (på kampanje nå)

 

Disse er ganske store, og kanskje litt upraktiske å ha på ute?

 

Ellers er Sennheiser HD25-SP1 en ganske liten og glimrende sak til bærbart.

 

Eller kanskje Shure eller Etymotics øreplugger er noe å se på?

De er små, demper mye lyd utenfra og låter generelt meget bra. Shure E2c koster vel rundt 800,-.

Endret av JensL
Lenke til kommentar

Takker for alle forslagene! Ble ganske mye lesing og grubling på meg :)

Ser nå at de fleste store headsett har 3 eller 5 meter lang kabel. Litt upraktisk til bærbar utstyr synes jeg. Vurderer å kjøpe 2 headsett nå. En til ipaqen(porta pro, sennheiser px100 eller px 200) og en større til hjemmebruk. Skal også prøve å komme meg til hovedsdaden, siden der er større utvalg der. Litt skummelt å bestille fra nettet uten å høre dem først...

Lenke til kommentar

Outside US and Canada:

Contact Koss S.A. for the distributor/repair centre nearest you:

++41-91-641.61.20

email: [email protected]

 

Send en mail dit (på engelsk) og si at du bor i Norge, har kjøpt Porta Pro i utlandet, og lurer på hvor nærmeste service-verksted for Koss er (i Norge).

De holdt til på Billingstad før, er ikke sikker på om de fortsatt driver på der.

 

Forhåpentligvis får du en norsk adresse, og et service-skjema du fyller ut. Så sender du inn headsettet, venter 1-3 uker, og får et reparert/nytt i posten.

 

Livstidsgarantien til Koss er idiotsikker. Jeg har hatt litt skurr på den ene øreklokken, en annen gang knakk jeg plastfestet øverst på bøylen. Og jeg har sett LANGT verre skader som blir reparert/erstattet uten av service-verkstedet uten å blunke.

Lenke til kommentar
Outside US and Canada:

Contact Koss S.A. for the distributor/repair centre nearest you:

++41-91-641.61.20

email: [email protected]

 

Send en mail dit (på engelsk) og si at du bor i Norge, har kjøpt Porta Pro i utlandet, og lurer på hvor nærmeste service-verksted for Koss er (i Norge).

De holdt til på Billingstad før, er ikke sikker på om de fortsatt driver på der.

 

Forhåpentligvis får du en norsk adresse, og et service-skjema du fyller ut. Så sender du inn headsettet, venter 1-3 uker, og får et reparert/nytt i posten.

 

Livstidsgarantien til Koss er idiotsikker. Jeg har hatt litt skurr på den ene øreklokken, en annen gang knakk jeg plastfestet øverst på bøylen. Og jeg har sett LANGT verre skader som blir reparert/erstattet uten av service-verkstedet uten å blunke.

Takk for tipset. Skader ikke å ha enda en headset til. Særlig siden dama mi ble litt for begeistret av Bose ;)

Lenke til kommentar

Har drept 3stk porta pro og fått ny på garantien.. leverte de inn hos platon i bergen... ingen spørsmål, ingen kvitering.. selv om høretelefonen var brekt 4 plasser og limt sammen.. blir artig å se hva de sier denne gangen etter at høretelefonene gikk i vinkelsliperen.

Endret av fujifrik
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...