Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Lodrette striper i win og bios

Anbefalte innlegg

Vel, etter et helt år med feilfri hardware, måtte jo noe gå galt. Plutselig dukket det opp loddrette striper som er 1 pixel brede og røde og grønne over hele skjermen. I tillegg har nå skjermen begynt å bli svart i ca. 3 sekunder med ujevne mellomrom, for så å komme på igjen.

De dukker opp i Bios, og er der hele tiden, samt at det er en del streker som følger etter musepekeren.

Jeg har ikke overklokket noe som helst.

Skjermkortet mitt er et Gainward GF 5200 med sånn Zalman passiv kjøler montert. Hovedkortet er Asus A7N8X-E Deluxe og jeg har mange vifter i kabinettet, som blåser på kjøleren og suger ut av kabinettet (Thermaltake Xaser 3).

Jeg antar at det er hovedkortet, siden det dukker opp i biosen allerede, men klarer ikke finne det ut...

Er dette problemet i hovedkortet eller i skjermkortet? Begge er omtrent 1 år gamle.

Vær så snill å hjelp meg..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

det er nok enten skjermen eller skjermkortet. prøv med en annen skjerm eller skjermkort virkar f.eks skjermen på ei anna maskin så er det skjermkortet. prøv diagnoseringsfunksjonen til skjermen din (som regel å holde inne en knapp på skjermen nokre sekund les bruksanvisning), sjå på pluggen på skjermen om der er bøyde pinnar også.

Endret av krisealv
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...