Gå til innhold

Problemer med en kontakt på hovedkort


Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg skulle snu på en vifte på mit hovedkort. Så etter jeg var ferdig med det så skrudde jeg på pc`en igjen og hørte en litt merkelig lyd, akkuratt så en bittliten pang lyd, så ser jeg på den viften jeg snudde, så funket den ikke så prøvte jeg flere vifter på den samme kontakten til hovedkortet og de funket heller ikke. Om jeg har øddelagt den kontakten til hovedkortet :cry: og hvis ja, så hvordan kan jeg fikse det? trenger den kontakten til den viften

 

 

 

Dette er mitt hovedkort: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=300872&cks=PRL

Endret av Marcelo
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjøp overgang ja, billigere enn nytt HK :)

Men hva skjedde egentlig? Snudde du vifta slik at den mest åpne siden stod inn mot kabinettet? Noen vifter som kan ta borti godset den veien, sjekk at de går fritt før du kobler til. Når ei vifte ikke går rundt får den feil impedans (motstand) i motoren og trekker masse strøm. Var borti det der selv en gang, heldigvis var vifta kobla til et 4->3 adapter som tålte det.

Lenke til kommentar

Det jeg tror skjedde var at kontakten ble klemt. ledningen til viften var veldig hardt klemt mellom viften og kabinettet og det merket jeg ikke før kontakten ble øddelagt. Hvor kan jeg kjøpe sånne overganger, går det og an å kjøpe sånne overganger som går 3 in 1 eller noe sånt??

Endret av Marcelo
Lenke til kommentar

Blir litt dyrt å bestille det, bler jo sånn ca 39 kr pluss porto som er 100-150. Jeg bor i stavanger. noen som vett hvor de selger sånne overganger billig?

 

EDIT: Takk for tilbudet Spirre, jeg tar mer en gjerne godt imot tilbudet ditt :D

Endret av Marcelo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...