brrah Skrevet 9. juli 2005 Del Skrevet 9. juli 2005 Skal på hytta i to uker nå og der er det ikke internett. Men mener å huske at det går ann å bruke mobilen som modem slik at man får internett, stemmer dette? I så fall, hvordan gjør man det? Har en Sony Ericsson K500i og en Tundra 1557k. Planen var å gjøre det over IR. Tusen takk for alle svar! Lenke til kommentar
H_S Skrevet 9. juli 2005 Del Skrevet 9. juli 2005 Vist det er dekkning for 3g på hytta di kan du jo kjøpe en av 3g pakkene til telenor eller netcom, men sjekk nøye om det er dekkning. Lenke til kommentar
Fredrik Larsen Skrevet 9. juli 2005 Del Skrevet 9. juli 2005 Vist det er dekkning for 3g på hytta di kan du jo kjøpe en av 3g pakkene til telenor eller netcom, men sjekk nøye om det er dekkning. Kortet koster over 3000kr og ca. 500kr/mnd da! Lenke til kommentar
Margarus Skrevet 9. juli 2005 Del Skrevet 9. juli 2005 det er ikke noe problem å bruke den som modem. har selv gjort med det T610 å K500. www.netcom.no surf lit der du for det skal ligge en guide der Lenke til kommentar
DestructO Skrevet 9. juli 2005 Del Skrevet 9. juli 2005 man bruker ihvertfall bluetooth / infrarød og kobler mobilen til pc'en og så må man innstalere noen cd'er som følger med mobilen osv... gjorde det en gang for lenge siden, og det funka det, men ganske så treigt, og veldig dyrt Lenke til kommentar
morbo Skrevet 9. juli 2005 Del Skrevet 9. juli 2005 Det er ikkenoe problem. Etter å ha brukt "gamlemåten" ved å sette opp enn tilkobling mot start.no sin dialup (21405060) direkte, og fikk 9.6kbit/sec, leste jeg https://netcom.no/tjenester/tradlostinterne...dningforPC2.pdf og ved å ringe opp *99***1# i stedet for 21405060 går ting nå i rundt 115.2kbit/sec. Husk å knytte mobilen til lapdoggen via bluetooth og sett opp en ny dialup og bruk da "Standardmodem over Bluetooth-tilkobling" som modem. Funger så det griner. PS: Jeg måtte manuelt sette dns-server da jeg ikke fikk dette fra DHCP fra Start.no. Cheers Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå