Gå til innhold

Kornete bilde ved videoavspilling på nVidia-kort.

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg byttet nettopp skjermkort mellom PC-ene mine, fant ut at jeg ikke trengte noe særlig 3d-ytelse på denne PC-en så jeg satt inn et MX4000 skjermkort med kun HD15-utgang.

Fra før av hadde jeg et 9800Pro-kort med DVI ut. Begge to koblet til en 17" LCD-skjerm.

Men det som forundrer meg er at kvaliteten på bildet, spesielt når jeg ser film, har sunket så sinnssvakt mye. Hvis det er tekst på filmen er det såvidt jeg ser den, og alt blir kornete og rart.

Så jeg lurte på om dette kom av den simple grunn at MX4000-kortet er rett og slett et drittkort eller om det er fordi DVI er så overlenget HD15 på LCD?

Takker for svar. :)

Edit: Dette gjelder da Linux-drivere, ikke windows...

Endret av Goophy
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

He he er det snak om et GeForce 4 MX kort her eller? Du har slettet alle de gamle drivere (som da var ATI), kjørt Drivercleener etter dette for så å instalere de nye drivere. Og hva er HD15? Vanlig analog signal eller? :hmm:

Ja damn man, som "RulleRimfrost" sier så har de nye nvida drive en feil noe som fører til at du må mekke med innstillingene i driverpanele ang farge og gamma, håper det hjalp litt. ;)

Endret av Wooho
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...