Goophy Skrevet 9. juli 2005 Del Skrevet 9. juli 2005 (endret) Hei! Jeg byttet nettopp skjermkort mellom PC-ene mine, fant ut at jeg ikke trengte noe særlig 3d-ytelse på denne PC-en så jeg satt inn et MX4000 skjermkort med kun HD15-utgang. Fra før av hadde jeg et 9800Pro-kort med DVI ut. Begge to koblet til en 17" LCD-skjerm. Men det som forundrer meg er at kvaliteten på bildet, spesielt når jeg ser film, har sunket så sinnssvakt mye. Hvis det er tekst på filmen er det såvidt jeg ser den, og alt blir kornete og rart. Så jeg lurte på om dette kom av den simple grunn at MX4000-kortet er rett og slett et drittkort eller om det er fordi DVI er så overlenget HD15 på LCD? Takker for svar. Edit: Dette gjelder da Linux-drivere, ikke windows... Endret 9. juli 2005 av Goophy Lenke til kommentar
RulleRimfrost Skrevet 9. juli 2005 Del Skrevet 9. juli 2005 Tror heller det er fordi du er vant til Catalyst drivere, og ikke har helt riktige instillinger på de nye ForceWare-driverne (som forresten har en bug mtp filmvisning) Lenke til kommentar
Wooho Skrevet 9. juli 2005 Del Skrevet 9. juli 2005 (endret) He he er det snak om et GeForce 4 MX kort her eller? Du har slettet alle de gamle drivere (som da var ATI), kjørt Drivercleener etter dette for så å instalere de nye drivere. Og hva er HD15? Vanlig analog signal eller? Ja damn man, som "RulleRimfrost" sier så har de nye nvida drive en feil noe som fører til at du må mekke med innstillingene i driverpanele ang farge og gamma, håper det hjalp litt. Endret 9. juli 2005 av Wooho Lenke til kommentar
RulleRimfrost Skrevet 9. juli 2005 Del Skrevet 9. juli 2005 Skal ikke være så stor forskjell. Noe er feil. Har noen ViewSonic og Dell 17" LCD der jeg ikke kan se forskjell på dvi og vga. Ser litt forskjell når jeg går over til dyre IBM 19" (og Matrox og nVidia-kort) Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 9. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 9. juli 2005 (endret) Jeg bruker ikke Forceware driverene, men X.org sin 'nv'-driver. Kan prøve med nvidia sine binærdrivere nå. Edit: Fint liten forskjell. Endret 9. juli 2005 av Goophy Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 9. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 9. juli 2005 Huff, når jeg tar screenshot av feks. en video blir bildet helt fint, men videoen er fortsatt helt rar og kornete. *Bli sprø* Lenke til kommentar
HKS Skrevet 9. juli 2005 Del Skrevet 9. juli 2005 Har du gått inn i kontrollpanelet til nvida driveren for å drøve å stille på kvaliteten, eventuelt tilpasse litt? Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 9. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 9. juli 2005 I kontrollpanelet til Linux er det ikke akkurat så mye man kan stille på. Er kun lysstyrke, kontrast, gamma og 'digital vibrance'. Ingen av de vil gjøre nevneverdige forbedringer. Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 9. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 9. juli 2005 Hadde jeg bare hatt de instillingsmulighetene. Lenke til kommentar
apwr Skrevet 9. juli 2005 Del Skrevet 9. juli 2005 Prøv å legg inn en eldre Forceware-driver. Lenke til kommentar
HKS Skrevet 9. juli 2005 Del Skrevet 9. juli 2005 her funket fint for meg, Vi diskuterer Linux utgaven av driveren nå... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå