Gå til innhold

Dødt hovedkort? (ingen POST)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hehe, det er lett å gjøre sånne tabber :)

En kompis av meg plugget den 6 pins kontakten i 4 pin kontakten på hovedkortet og da skjedde det _ingenting_ når vi skrudde på strømmen. Teite 4 pins kontakten som hadde gått å gjemt seg ;)

Vi prøvde med et annet powersupply og da funka alt, så plugget vi i alt igjen og da så jeg at kompisen min hadde valgt feil ledning, kjappt gjort.

Skjønner ikke folk som vil ha 1gb kjapp ram istedet for 2gb marginalt tregere ram. :) Man legger ikke merke til forskjellen på kjapp og treg ram, men definitivt på om man swapper til disk eller ikke! :)

Jeg vet at det er sjeldent man bruker mer enn 1 gb ram, men det er ofte fordi man lukker alt av programmer man ikke har bruk for. Spesiellt for f.eks ivrige wow spillere (kompisen min) så er det greit med tonnevis med ram, så slipper f.eks IE å bli swappet til disk etter 2 timers spilling :)

Lenke til kommentar

Var vel en såpass amatør-messig feil å begå at jeg helst skulle ha løyet på meg en mer avansert årsak til problemet, men i jubelrus over at det endelig funket så gir jeg f.. i tapt prestisje! :w00t:

Når det gjelder minne, så må jeg innrømme at jeg var i veldig tvil over om jeg skulle velge 1GB kjapt minne eller gå for 2GB budsjett-minne. Endet til slutt opp med å gå for 1GB, og så heller oppgradere med en ekstra gigg dersom det skulle vise seg å være for lite.. Hadde 1GB på min forrige maskin også, og opplevde aldri at alt minnet ble tatt i bruk. Dessuten så holder jeg meg langt unna WoW. Nei, takke meg til CS:S.. :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...