Gå til innhold

Enda mere om støy i PC'er

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvis det er hardiskene kan du montere de på en måte som gjør at de ikke sprer vibrasjonene. Det finnes mange løsninger, men en av de villigste er å lage et eget oppgheng for hver disk med strikk. Men du må sansynligvis fikse litt på kabinettet og lage en slags ramme å henge strikkene fast i. Poenget er at strikk er elastiske og ikke overfører vibrasjoner.

PS. Marzo takk for påminnelsen (Har glemt private meldinger i flere uker nå)

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-07-28 20:55, Simen1 skrev:

Hvis det er hardiskene kan du montere de på en måte som gjør at de ikke sprer vibrasjonene. Det finnes mange løsninger, men en av de villigste er å lage et eget oppgheng for hver disk med strikk. Poenget er at strikk er elastiske og ikke overfører vibrasjoner.

Ok. Takk for tipset, Simen1.

Men hva med vannkjøling folkens? Hvis det ikke er diskene så vil jeg jo veldig gjerne prøve ut denne metoden.

Hvor mye støyer vannkjøling i forhold til luftkjøling? Hvordan gjør jeg det, hva trenger jeg, hvor mye koster det, er det vanskelig og hvor får jeg tak i alt utstyret jeg trenger?

Lenke til kommentar

Det er helt klart ikke diskene som støyer i PC'n min. Jeg hører faktisk ikke forskjell om jeg kutter strømmen til alle diskene.

Jeg har funnet ut at det er CPU vifta som bråker mest selv om den bare er på 27dB. Lurer derfor på om Silent Viking vifta anbefales på mitt system (se signatur).

Er også litt misfornøyd med temperaturen på CPU om jeg gjør noe som tar all CPU kraften, for eksempel å rendre video i After Effects. Kjøler Silent Viking bedre enn min EKL Papst? http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...28&GrpID=5&s=pl

Ellers tror jeg vifta på selve hovedkortet støyer litt også. Noen mulighet til å bytte det?

Lenke til kommentar

silent viking har en dårlig festeanordning som kan føre til at hele kjøleren detter av hovedkortet om du flytter på maskinen. Hadde tenkt å kjøpe denne kjøleren selv, men kjøpte istedet zalman cnps 5100cu.

Kjøler like bra og har bedre festemåte (4 skruer opp gjennom hovedkortet).

Kan justere vifta og går fra ca 20 db og oppover.

Min går nå på 3100rpm og kan ikke høre den. Kjøler min xp1700 helt greit og kan tenke meg at du får kjøle den like stille med deg.

Koster ikke sjorta heller (Ikke som de gigantribbene til microplex der du må kjøpe vifte i tillegg).

ligger på en 48-55 grader i sommervarmen.

Lenke til kommentar

silent viking har en dårlig festeanordning som kan føre til at hele kjøleren detter av hovedkortet om du flytter på maskinen. Hadde tenkt å kjøpe denne kjøleren selv, men kjøpte istedet zalman cnps 5100cu.

Kjøler like bra og har bedre festemåte (4 skruer opp gjennom hovedkortet).

Kan justere vifta og går fra ca 20 db og oppover.

Min går nå på 3100rpm og kan ikke høre den. Kjøler min xp1700 helt greit og kan tenke meg at du får kjøle den like stille med deg.

Koster ikke sjorta heller (Ikke som de gigantribbene til microplex der du må kjøpe vifte i tillegg).

annbefaler at du kjøper en shim for å stabilisere vifta når du monterer den så slipper du vraka prosessor.

ligger på en 48-55 grader i sommervarmen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...