Shikaru Skrevet 9. juli 2005 Del Skrevet 9. juli 2005 (endret) Likte dette bildet ganske godt, og det var litt vanskelig å få noe bilde siden katten ( rambo ) skulle klø seg på beinet mitt hele tida http://www.home.no/mangadbz/Husetmitt/2.JPG Tok ikke IMG tag pga stort bilde. Det er et par bilder til som dere kan se på her om dere vil: http://www.home.no/mangadbz/Husetmitt/ Edit: Vil minne på at jeg er ganske fersk i å ta bilder. Endret 9. juli 2005 av Gohan Lenke til kommentar
Miniguru Skrevet 9. juli 2005 Del Skrevet 9. juli 2005 Hmm.. Er slett ingen god fotograf selv, men synes ikke dette var særlig gode bilder. Ser ut som du har gått ut for å ta bilder, men ikke funnet noen gode motiver? Vel det var min ærlige mening, ikke ta det ille opp! Lenke til kommentar
Mammuten Skrevet 9. juli 2005 Del Skrevet 9. juli 2005 Så ut som om det var ett barn som var ute og tok bilder.. Vet ikke jeg, kanskje ta deg tid til og vente til det blir sol på blomstene, og ta deg tid til og bøye deg ned og få blomstene litt høyere enn kameraet? blir kanskje litt mer liv i bildene..? Lenke til kommentar
Lapette Skrevet 9. juli 2005 Del Skrevet 9. juli 2005 (endret) Foreslår at du kanskje leser litt om hvordan man skal ta bilder og hva som er viktig å huske på før du begynner å legge ut her, for de bildene du viser fram her er ikke gode. Sikkert morsomt og vise til familie og lignende, men det er for mye som trekker ned på disse bildene til at du skal få noe ordentlig kritikk. Kattebildet ditt er skjevt, for mørkt, tatt fra en dårlig vinkel, med forstyrrende elementer. Legger med et kattebilde jeg tok igår, ikke mye og skryte av, men kanskje en liten pekepin i riktig retning Lykke til videre med fotograferingen, alle må jo begynne et sted edit: http://www.akam.no/artikkel/3100 <-- gode tips til forbedring av bilder Endret 9. juli 2005 av Lapette Lenke til kommentar
tbend Skrevet 9. juli 2005 Del Skrevet 9. juli 2005 Hehe,,, var dette en kødd eller? Lenke til kommentar
finfyr Skrevet 9. juli 2005 Del Skrevet 9. juli 2005 (endret) Hehe,,, var dette en kødd eller? Hva mener du var en kødd? Bildene som trådstarter kom med var langt ifra noe praktverk, men en start. Gohan: ta en titt på de andre bildene som folk har tatt her, og lær av det du ser. Eneste måten å bli en bedre fotograf er vel å se bilder, og ikke minst ta bilder. Endret 9. juli 2005 av and_mit Lenke til kommentar
Kenny Bones Skrevet 21. juli 2005 Del Skrevet 21. juli 2005 Et godt tips for å få til kule bilder er å bruke spesielle perspektiv. Man kan få et bilde av et dårhåndtak til å se kult ut om man bare bruke rett vinkel og fokuserer på rette steder. Eksperimenter litt sier jeg! Ps: Gjerne bruk svart-hvite bilder! De ser ofte mye klarere ut. Lenke til kommentar
loco-flirt Skrevet 21. juli 2005 Del Skrevet 21. juli 2005 Enig med raziel014, hvis du prøver ut litt mer annerledes vinkler blir bildene mye mer spennende... Prøv å finne spesielle vinkler!! stå på! fortsett å ta bilder, så blir de bedre og bedre.. Lenke til kommentar
awesnes Skrevet 21. juli 2005 Del Skrevet 21. juli 2005 Sorry, men dette blir slakt...... Dette var veldig lite å skrive hjem om gitt. Kattebildet er preget av dårlig planlegging, tatt alt for ovenfra og ned, masse rot i bak- og forgrunn, utbrente partier (på nesen om labbene), kuttet av halen, og sterkt, direkte blitslys. De andre bildene skjønner jeg rett og slett ikke vitsen med? Hvorfor i all verden har du tatt de på kveldstid med blits? Dessuten er de forferdelig rotete, hva gjør den stolpen midt i bildet av planene?? På bilde 4, hva vil du formidle med det? Jeg er relativt åpen når det gjelder motiver, men når det tydeligvis ikke er noe mål og mening bak bildet blir det sjeldent bra. Et blitsbilde av et hus og en bil, hvor blitsen ødelgger totalt med å lyse opp reflekser på bilen, og bildet ellers er alt for mørkt. Resten er også særdeles rotete og dårlige. Ikke for å være kjip, men dette må være noe av det dårligste jeg har sett på bildekritikken her på Akam.... For å komme med noen tips, ta bildene i dagslys. Ser ingen grunn til å ta blomsterbilder om kvelden. Blits ødlegger kveldbilder. Hvis du skal ta kveldsbilder, bruk stativ og lang lukkertid. Planlegg bildene dine mer, konsentrer deg om enkelt elementer, ikke ta med seks forskjellige motiver på samme bilde, da blir det rotete. Tenkt for- og bakgrunn, en rotete bakgrunn eller forgrunn stjeler mye oppmerksomhet. Kom deg ned på nivået til det du fotograferer. Legg deg på bakken når du tar bilde av katten (selvsagt er det lov å eksprementere med forskjellige vinkler) men "hovedregelen" er å være på samme høyde som motivet. Tar du bilde av et barn, sett deg på huk. Dessuten er det ikke alle bilder som er av interesse for flere enn deg og dine nærmeste. Bildet av huset ditt (eller mitt) er ikke noe noen flere har interesse av enn deg/meg selv. Som sagt, sorry for slakten her, men det måtte til... Håper det får deg til å tenke litt mer under neste fototur. AW Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå