Gå til innhold

Måle pc`ens temperatur


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Speedfan kan måle temperaturer der det er sensorer.

Sitter vanlgivis på/under chipset, CPU og i harddisken.

For å lese av ytterlige temperaturer må du dytte inn et termometer selv.

 

På noen hovedkort kan Speedfan også justerer viftehastigheter (har selv aldri fått det til å funke).

Lenke til kommentar

nei, tro meg eg har prøvt å se der og der står det ikke. Jeg har sjekket temperaturenpå kortet mitt før men husker ikke ka programet het. Derfor eg lurte på om dere viste om eg program så jeg kan sjekke tempen med????? Jeg har ATI Radeon 9600xt 256mb

Lenke til kommentar

jeg TROR ikke det finnes noen programmer som kan endre på viftene til skjermkortet. jeg husker det var en kjenning som mente det at hvis man trykka på viftene som surer i PC-Alert4 så ville viftene i maskina stoppe et lite sekund. det funker naturligvis ikke. hva hadde du tenkt til å gjøre med vifta til skjermkortet fra et program da?

Lenke til kommentar

Jeg hadde tenkt å øke farten på det, for på mitt skjermkort så er det bare en bitteliten vifte på(den som følgte med). Kjøpte faktisk en bedre vifte til den(se link) men den funket ikke på mitt skjermkort, noe som den sko ha gjort. Tingen er at jeg kan ikke spille uten å få tak i en bedre vifte og jeg er redd for at skjermkortet mitt kan bli øddelagt hvis jeg ikke for tak i bedre kjøling til den, for sist jeg målte tempereturen på skjermkortet på det programet jeg hadde så sto det på 60 grader, vett ikke om det var riktig men det var det programet sa.

 

 

http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=ARCOLVSATI2

 

 

Det som og var dumt med den viften var at de aldri sa at den viften ikke passet mitt skjermkort(Saphire Radeon 9600xt 256mb) de sa bare at den ikke passet ASUS kort

 

På bildet så står det og vamen på de forskjellig tingene og jeg er veldig redd for at temp3 kanskje er skjermkortet mitt sitt temperatur

post-104-1120915848_thumb.jpg

Endret av Marcelo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...